Najmniejszy opel ma tylko 8 KM i jest elektrykiem. Skądś już go znacie

Opel Rocks-e wbrew odważnej nazwie nie jest kolejnym SUV-em z napompowanym nadwoziem, lecz malym, miejskim pojazdem elektrycznym, który trudno nawet nazwać pełnoprawnym autem. Konstrukcja bazuje na innym modelu koncernu Stellantis, Citroenie Ami.

Nastolatkowie będą zadowoleni.Nastolatkowie będą zadowoleni.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Opel
Aleksander Ruciński
10

Opel jeszcze do niedawna miał w ofercie modele mniejsze od Corsy. Mowa o Karlu i Adamie. Od czasu przejęcia przez PSA w Rüsselsheim nie schodzą jednak poniżej segmentu B. Teraz ma się to zmienić dzięki Rocks-e.

Pod względem technicznym jest to nic innego jak Citroen Ami ubrany w oznaczenia Opla, co oznacza stuprocentowo miejski charakter. Dzięki małym wymiarom oraz niskiej mocy i masie auto powinno świetnie sprawdzić się w największych aglomeracjach. Zadowoli też nastolatków, gdyż zgodnie z europejskim prawem jest mikrosamochodem.

Rocks-e ma 2,45 metra długości i waży tylko 425 kg, a na pokładzie skrywa silnik elektryczny o mocy 8 KM zasilany baterią mieszczącą 5,5 kWh energii, co zgodnie z cyklem WLTP ma przekładać się na 75 km zasięgu. Po wyczerpaniu energii konieczne będzie ładowanie, które w przypadku korzystania z domowego gniazdka potrwa 3-4 godziny.

Jak nietrudno się domyślić, osiągi nie są zbyt imponujące - prędkość maksymalna wynosi tylko 45 km/h, choć w zatłoczonym centrum miasta raczej nie potrzeba więcej. O tym jak jeździ Rocks-e klienci przekonają się jeszcze w tym roku. Sprzedaż ma ruszyć już jesienią. Ceny na razie pozostają nieznane.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/4] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas