Najpopularniejsze marki w Europie. Niektóre pozycje mogą zaskakiwać

Chociaż rynek motoryzacyjny przechodzi obecnie w Europie ogromne transformacje, niektóre rzeczy pozostają niezmienne. Tak przynajmniej można sądzić, spoglądając na najnowsze statystyki sprzedaży.

Volkswagen T-roc R Volkswagen T-Roc R
Źródło zdjęć: © WP | Mateusz Żuchowicz
Kamil Niewiński

Rynek motoryzacyjny w 2023 r. pod kątem produkcji i sprzedaży już teraz wygląda o wiele lepiej niż rok 2022 czy 2020, a powoli nawet lepiej niż 2021. Potwierdzają to dane za lipiec bieżącego roku zebrane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA).

Względem lipca 2022 r. możemy zaobserwować w Unii Europejskiej imponujący wzrost rejestracji nowych samochodów osobowych o 15,2 proc. Obywatele UE zarejestrowali w lipcu 2023 r. dokładnie 851 156 samochodów względem 739 135 rejestracji rok temu. Łącznie w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2023 roku w Europie zarejestrowano dokładnie 6 290 849 aut - to wzrost o 17,6 proc. względem analogicznego okresu z ubiegłego roku (5 351 011 szt.).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Jacy producenci rządzą na europejskim rynku? Lider się nie zmienił i ciągle jest nim Volkswagen. Niemcy w lipcu 2023 r. sprzedali 95 797 samochodów. Drugie miejsce zajmuje Toyota (54 231 egz.) i to dwie jedyne marki, które przekroczyły w lipcu pułap 50 tys. sprzedanych aut. Za ich plecami jednak wywiązała się naprawdę ostra rywalizacja.

Trzecią lokatę okupuje znajdujące się w tym roku na fali wznoszącej Renault, a za jej plecami uplasowała się Škoda, która w wewnętrznej "VAG-owej" rywalizacji wyprzedziła Audi. Marka z Ingolstadt wyprzedziła BMW czy Mercedesa. Dacia natomiast rozprawiła się, mimo że o włos, z Hyundaiem.

Najpopularniejsze marki samochodów w Europie - lipiec 2023

Lp.

Producent

Liczba sprzedanych egzemplarzy

1.

Volkswagen

95 797

2.

Toyota

54 231

3.

Renault

49 144

4.

Škoda

48 636

5.

Audi

47 529

6.

BMW

46 248

7.

Peugeot

42 064

8.

Mercedes

41 421

9.

Dacia

40 748

10.

Hyundai

39 886

Toyota bZ4X
Toyota bZ4X © Autokult | Błażej Buliński

Jakie marki najbardziej urosły w siłę w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku? Przede wszystkim imponuje wzrost Tesli - pomimo problemów utrzymał się na poziomie aż 184,6 proc. (152 270 vs 53 500 egz.), a także Lexusa, który ze skokiem sprzedaży o równe 68 proc. wymiernie liczy się na rynku premium (23 912 vs 14 235 egz.). Rozpędzona jest również Alfa Romeo, która zwiększyła swoją sprzedaż ponad dwukrotnie, a dokładniej - o 102,2 proc. (29 513 vs 14 594 egz.).

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii