Najpopularniejsze marki w Europie. Niektóre pozycje mogą zaskakiwać
Chociaż rynek motoryzacyjny przechodzi obecnie w Europie ogromne transformacje, niektóre rzeczy pozostają niezmienne. Tak przynajmniej można sądzić, spoglądając na najnowsze statystyki sprzedaży.
31.08.2023 | aktual.: 03.09.2023 10:10
Rynek motoryzacyjny w 2023 r. pod kątem produkcji i sprzedaży już teraz wygląda o wiele lepiej niż rok 2022 czy 2020, a powoli nawet lepiej niż 2021. Potwierdzają to dane za lipiec bieżącego roku zebrane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA).
Względem lipca 2022 r. możemy zaobserwować w Unii Europejskiej imponujący wzrost rejestracji nowych samochodów osobowych o 15,2 proc. Obywatele UE zarejestrowali w lipcu 2023 r. dokładnie 851 156 samochodów względem 739 135 rejestracji rok temu. Łącznie w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2023 roku w Europie zarejestrowano dokładnie 6 290 849 aut - to wzrost o 17,6 proc. względem analogicznego okresu z ubiegłego roku (5 351 011 szt.).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jacy producenci rządzą na europejskim rynku? Lider się nie zmienił i ciągle jest nim Volkswagen. Niemcy w lipcu 2023 r. sprzedali 95 797 samochodów. Drugie miejsce zajmuje Toyota (54 231 egz.) i to dwie jedyne marki, które przekroczyły w lipcu pułap 50 tys. sprzedanych aut. Za ich plecami jednak wywiązała się naprawdę ostra rywalizacja.
Zobacz także
Trzecią lokatę okupuje znajdujące się w tym roku na fali wznoszącej Renault, a za jej plecami uplasowała się Škoda, która w wewnętrznej "VAG-owej" rywalizacji wyprzedziła Audi. Marka z Ingolstadt wyprzedziła BMW czy Mercedesa. Dacia natomiast rozprawiła się, mimo że o włos, z Hyundaiem.
Najpopularniejsze marki samochodów w Europie - lipiec 2023
Lp. | Producent | Liczba sprzedanych egzemplarzy |
---|---|---|
1. | Volkswagen | 95 797 |
2. | Toyota | 54 231 |
3. | Renault | 49 144 |
4. | Škoda | 48 636 |
5. | Audi | 47 529 |
6. | BMW | 46 248 |
7. | Peugeot | 42 064 |
8. | Mercedes | 41 421 |
9. | Dacia | 40 748 |
10. | Hyundai | 39 886 |
Jakie marki najbardziej urosły w siłę w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku? Przede wszystkim imponuje wzrost Tesli - pomimo problemów utrzymał się na poziomie aż 184,6 proc. (152 270 vs 53 500 egz.), a także Lexusa, który ze skokiem sprzedaży o równe 68 proc. wymiernie liczy się na rynku premium (23 912 vs 14 235 egz.). Rozpędzona jest również Alfa Romeo, która zwiększyła swoją sprzedaż ponad dwukrotnie, a dokładniej - o 102,2 proc. (29 513 vs 14 594 egz.).