Nowa umowa Toyoty i Daimlera. W tle rozwój napędu wodorowego

Koncerny Toyota i Daimler podpisały w Tokio memorandum, którego efektem ma być połączenie ich japońskich spółek skupionych na produkcji samochodów ciężarowych pod nowym.

Podpisanie memorandum przez Toyotę i DaimleraPodpisanie memorandum przez Toyotę i Daimlera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Kamil Niewiński

Zarówno koncern Daimler, jak i Toyota mocno inwestują w japoński rynek samochodów ciężarowych. W przypadku tego drugiego producenta powody są oczywiste, a jeżeli chodzi o niemiecki koncern, bardzo ważnym aspektem jest posiadanie większości akcji Mitsubishi Fuso, czyli oddziału marki specjalizującej się w tworzeniu autobusów i ciężarówek, w której Daimler ma dokładnie 89,29 proc. udziałów.

Jak podaje Reuters, 30 maja bieżącego roku oba koncerny zdecydowały się na zawarcie wspólnej umowy. Memorandum podpisane w Tokio ma połączyć wspomniane Mitsubishi Fuso oraz Hino Motors, spółkę należącą do Toyoty. Powstanie więc nowy holding, choć podział udziałów Toyoty i Daimlera w nowym przedsiębiorstwie nie jest jeszcze znany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Highlander - koperta od ciotki z Ameryki

Przyczyny współpracy Toyoty z Daimlerem

Z jednej strony Daimler i Toyota uważają napęd wodorowy za przyszłość, a środki i wsparcie technologiczne Niemców w połączeniu z zaangażowaniem Japończyków w wodór mają przynieść wymierne efekty. Przy okazji mówi się o pracach nad modułami jazdy autonomicznej. Obie marki mają dzielić ze sobą proces rozwojowy i produkcyjny, równocześnie zachowując osobną sieć sprzedażową.

Finalne dokumenty mają zostać podpisane w pierwszym kwartale 2024 roku. Do końca przyszłego roku cała transakcja powinna zostać ukończona. 

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie