Nowa umowa Toyoty i Daimlera. W tle rozwój napędu wodorowego

Koncerny Toyota i Daimler podpisały w Tokio memorandum, którego efektem ma być połączenie ich japońskich spółek skupionych na produkcji samochodów ciężarowych pod nowym.

Podpisanie memorandum przez Toyotę i DaimleraPodpisanie memorandum przez Toyotę i Daimlera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Kamil Niewiński

Zarówno koncern Daimler, jak i Toyota mocno inwestują w japoński rynek samochodów ciężarowych. W przypadku tego drugiego producenta powody są oczywiste, a jeżeli chodzi o niemiecki koncern, bardzo ważnym aspektem jest posiadanie większości akcji Mitsubishi Fuso, czyli oddziału marki specjalizującej się w tworzeniu autobusów i ciężarówek, w której Daimler ma dokładnie 89,29 proc. udziałów.

Jak podaje Reuters, 30 maja bieżącego roku oba koncerny zdecydowały się na zawarcie wspólnej umowy. Memorandum podpisane w Tokio ma połączyć wspomniane Mitsubishi Fuso oraz Hino Motors, spółkę należącą do Toyoty. Powstanie więc nowy holding, choć podział udziałów Toyoty i Daimlera w nowym przedsiębiorstwie nie jest jeszcze znany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Highlander - koperta od ciotki z Ameryki

Przyczyny współpracy Toyoty z Daimlerem

Z jednej strony Daimler i Toyota uważają napęd wodorowy za przyszłość, a środki i wsparcie technologiczne Niemców w połączeniu z zaangażowaniem Japończyków w wodór mają przynieść wymierne efekty. Przy okazji mówi się o pracach nad modułami jazdy autonomicznej. Obie marki mają dzielić ze sobą proces rozwojowy i produkcyjny, równocześnie zachowując osobną sieć sprzedażową.

Finalne dokumenty mają zostać podpisane w pierwszym kwartale 2024 roku. Do końca przyszłego roku cała transakcja powinna zostać ukończona. 

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne