Nowa umowa Toyoty i Daimlera. W tle rozwój napędu wodorowego

Nowa umowa Toyoty i Daimlera. W tle rozwój napędu wodorowego

Podpisanie memorandum przez Toyotę i Daimlera
Podpisanie memorandum przez Toyotę i Daimlera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Kamil Niewiński
31.05.2023 21:22, aktualizacja: 01.06.2023 17:50

Koncerny Toyota i Daimler podpisały w Tokio memorandum, którego efektem ma być połączenie ich japońskich spółek skupionych na produkcji samochodów ciężarowych pod nowym.

Zarówno koncern Daimler, jak i Toyota mocno inwestują w japoński rynek samochodów ciężarowych. W przypadku tego drugiego producenta powody są oczywiste, a jeżeli chodzi o niemiecki koncern, bardzo ważnym aspektem jest posiadanie większości akcji Mitsubishi Fuso, czyli oddziału marki specjalizującej się w tworzeniu autobusów i ciężarówek, w której Daimler ma dokładnie 89,29 proc. udziałów.

Jak podaje Reuters, 30 maja bieżącego roku oba koncerny zdecydowały się na zawarcie wspólnej umowy. Memorandum podpisane w Tokio ma połączyć wspomniane Mitsubishi Fuso oraz Hino Motors, spółkę należącą do Toyoty. Powstanie więc nowy holding, choć podział udziałów Toyoty i Daimlera w nowym przedsiębiorstwie nie jest jeszcze znany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przyczyny współpracy Toyoty z Daimlerem

Z jednej strony Daimler i Toyota uważają napęd wodorowy za przyszłość, a środki i wsparcie technologiczne Niemców w połączeniu z zaangażowaniem Japończyków w wodór mają przynieść wymierne efekty. Przy okazji mówi się o pracach nad modułami jazdy autonomicznej. Obie marki mają dzielić ze sobą proces rozwojowy i produkcyjny, równocześnie zachowując osobną sieć sprzedażową.

Finalne dokumenty mają zostać podpisane w pierwszym kwartale 2024 roku. Do końca przyszłego roku cała transakcja powinna zostać ukończona. 

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)