Nowa umowa Toyoty i Daimlera. W tle rozwój napędu wodorowego

Koncerny Toyota i Daimler podpisały w Tokio memorandum, którego efektem ma być połączenie ich japońskich spółek skupionych na produkcji samochodów ciężarowych pod nowym.

Podpisanie memorandum przez Toyotę i DaimleraPodpisanie memorandum przez Toyotę i Daimlera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Kamil Niewiński

Zarówno koncern Daimler, jak i Toyota mocno inwestują w japoński rynek samochodów ciężarowych. W przypadku tego drugiego producenta powody są oczywiste, a jeżeli chodzi o niemiecki koncern, bardzo ważnym aspektem jest posiadanie większości akcji Mitsubishi Fuso, czyli oddziału marki specjalizującej się w tworzeniu autobusów i ciężarówek, w której Daimler ma dokładnie 89,29 proc. udziałów.

Jak podaje Reuters, 30 maja bieżącego roku oba koncerny zdecydowały się na zawarcie wspólnej umowy. Memorandum podpisane w Tokio ma połączyć wspomniane Mitsubishi Fuso oraz Hino Motors, spółkę należącą do Toyoty. Powstanie więc nowy holding, choć podział udziałów Toyoty i Daimlera w nowym przedsiębiorstwie nie jest jeszcze znany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Highlander - koperta od ciotki z Ameryki

Przyczyny współpracy Toyoty z Daimlerem

Z jednej strony Daimler i Toyota uważają napęd wodorowy za przyszłość, a środki i wsparcie technologiczne Niemców w połączeniu z zaangażowaniem Japończyków w wodór mają przynieść wymierne efekty. Przy okazji mówi się o pracach nad modułami jazdy autonomicznej. Obie marki mają dzielić ze sobą proces rozwojowy i produkcyjny, równocześnie zachowując osobną sieć sprzedażową.

Finalne dokumenty mają zostać podpisane w pierwszym kwartale 2024 roku. Do końca przyszłego roku cała transakcja powinna zostać ukończona. 

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki