WAŻNE
TERAZ

Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. Wirtualnej Polsce

Nowa umowa Toyoty i Daimlera. W tle rozwój napędu wodorowego

Koncerny Toyota i Daimler podpisały w Tokio memorandum, którego efektem ma być połączenie ich japońskich spółek skupionych na produkcji samochodów ciężarowych pod nowym.

Podpisanie memorandum przez Toyotę i DaimleraPodpisanie memorandum przez Toyotę i Daimlera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Kamil Niewiński

Zarówno koncern Daimler, jak i Toyota mocno inwestują w japoński rynek samochodów ciężarowych. W przypadku tego drugiego producenta powody są oczywiste, a jeżeli chodzi o niemiecki koncern, bardzo ważnym aspektem jest posiadanie większości akcji Mitsubishi Fuso, czyli oddziału marki specjalizującej się w tworzeniu autobusów i ciężarówek, w której Daimler ma dokładnie 89,29 proc. udziałów.

Jak podaje Reuters, 30 maja bieżącego roku oba koncerny zdecydowały się na zawarcie wspólnej umowy. Memorandum podpisane w Tokio ma połączyć wspomniane Mitsubishi Fuso oraz Hino Motors, spółkę należącą do Toyoty. Powstanie więc nowy holding, choć podział udziałów Toyoty i Daimlera w nowym przedsiębiorstwie nie jest jeszcze znany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Highlander - koperta od ciotki z Ameryki

Przyczyny współpracy Toyoty z Daimlerem

Z jednej strony Daimler i Toyota uważają napęd wodorowy za przyszłość, a środki i wsparcie technologiczne Niemców w połączeniu z zaangażowaniem Japończyków w wodór mają przynieść wymierne efekty. Przy okazji mówi się o pracach nad modułami jazdy autonomicznej. Obie marki mają dzielić ze sobą proces rozwojowy i produkcyjny, równocześnie zachowując osobną sieć sprzedażową.

Finalne dokumenty mają zostać podpisane w pierwszym kwartale 2024 roku. Do końca przyszłego roku cała transakcja powinna zostać ukończona. 

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner