Obiecany pick-up już jest. Maxus eTerron 9 może być potężnym powerbankiem

Zgodnie z niedawnymi zapowiedziami, chińska marka Maxus wprowadza na rynek kolejny nowy model. Ich pierwszy w pełni elektryczny pickup T90 EV to coś, co już przeżyliśmy, ale właśnie nadchodzi jego następca. Nazywa się eTerron 9 i ma napęd na cztery koła.

Maxus eTerron 9Maxus eTerron 9
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

Nowy Maxus eTerron 9 to dopiero początek ofensywy modelowej, którą zapowiedziano w Polsce w połowie roku. Po prezentacji lekkiego dostawczaka o nazwie eDeliver 7 i odświeżeniu Delivera 9 na rynek niebawem wejdzie pick-up z napędem elektrycznym, a później spalinowym. Koncept pokazano w czerwcu, a tu już mamy gotowe auto produkcyjne.

Co to jest Maxus eTerron 9?

Pojazd typu pick-up ma (w odróżnieniu od swojego poprzednika T90 EV) napęd na cztery koła i tym samym dwa silniki elektryczne. Najpewniej tym razem zamontowane zgodnie ze sztuką projektowania samochodów, bo samochód ma niezależne zawieszenie również z tyłu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Hilux GR Sport - jeździłem nią po Saharze

Silniki te rozwijają 170 KM przy przedniej i 272 KM przy tylnej osi, co daje moc systemową na poziomie 442 KM. Należy się spodziewać dobrych osiągów, a także właściwości jezdnych, jeśli koncepcja umieszczenia silników przy osiach będzie taka, jak na przykład w elektrycznej Klasie G.

System napędu na cztery koła ma sześć wstępnie ustawionych trybów jazdy, również do poruszania się w trudnym terenie. Ponadto można indywidualnie skonfigurować tryb tak, aby dostosować pracę układu kierowniczego, moc silników i reakcję systemu kontroli stabilności, a także odzyskiwanie energii i wysokość zawieszenia do własnych preferencji. Możliwych jest ponad 400 różnych kombinacji.

Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9 © Materiały prasowe

Auto wyposażono w pneumatyczne zawieszenie o regulowanej wysokości. Producent obiecuje ładowność 620 kg i możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 3,5 tony. Oczywiście samochód będzie traktowany jak pick-up cywilny, nie do pracy.

Maxus eTerron 9 ma długość 5,5 m i odsuwaną tylną ścianę kabiny, co umożliwia transportowanie ładunków o długości do 2,4 m. Dodatkową zaletą jest umieszczony pod przednią pokrywą 236-litrowy bagażnik, w którym na przykład zakupy nie są narażone na warunki atmosferyczne. Zapowiada się to naprawdę dobrze.

Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9 © Materiały prasowe

Spory zasięg, ale długie ładowanie

Energię do zasilania dwóch silników elektrycznych dostarcza akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 102 kWh. Można go ładować skromną mocą do 115 kW. Umieszczono go w dziewięciokomorowej ramie ochronnej, dzięki czemu konstrukcja jest bardzo bezpieczna. Zasięg Maxusa eTerron 9 na jednym ładowaniu wynosi do 430 km wg WLTP w cyklu mieszanym.

Dzięki należącej do wyposażenia standardowego funkcji "Vehicle to Load" (V2L), można korzystać z baterii samochodu dwukierunkowo. Poza gniazdkami pod przednią maską i na skrzyni ładunkowej, do których można podłączyć urządzenia o mocy do 2,2 kW, samochód wyposażono także w gniazdo 6,6 kW, które jest przystosowane do zasilania np. profesjonalnych elektronarzędzi czy nawet elektromaszyn. Spokojnie można nim naładować inny samochód.

Wszystko wskazuje na to, że chiński pick-up może być dobrym konkurentem dla Forda F-150 Lightninga, który ma te same cechy i był pierwszym takim samochodem na rynku. Przekonamy się na początku 2025 roku, kiedy auto trafi do sprzedaży.

Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
+2
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje