Odświeżony Smart EQ wjeżdża do polskich salonów. Niestety zasięg nadal nie imponuje

Chętni mogą już składać zamówienia na Smarta EQ po faceliftingu. Pod względem wizualnym auto zmieniło się dość znacząco. Szkoda tylko, że przy okazji modernizacji nie zdecydowano się na zamontowanie wydajniejszej baterii, która pozwoliłaby zwiększyć niezbyt imponujący zasięg.

Smart EQ zmienił twarz, ale technika została ta sama.Smart EQ zmienił twarz, ale technika została ta sama.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Smart EQ zyskał zupełnie nowy przód i lepsze wyposażenie. W kabinie znajdziemy m.in. nowe schowki, czy rozbudowane, szybciej działające multimedia wzbogacone o funkcje pozwalające na połączenie ze smartfonem.

Fani technologii docenią też zapewne możliwość zdalnego kontrolowania statusu pojazdu za pośrednictwem aplikacji na telefon. Szkoda tylko, że rozwiązania techniczne, które nie były najmocniejszą stroną modelu, nadal pozostały bez zmian.

Problemem elektrycznych Smartów wynikającym głównie z niewielkiego nadwozia jest brak możliwości zastosowania wydajnych baterii. Akumulator dostępny w tym modelu ma tylko 17,6 kWh pojemności, co sprawia, że zasięg na pełnym ładowaniu nie imponuje.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Producent twierdzi, że wartość ta wynosi od 120 do 135 km zgodnie z cyklem WLTP. Jak jednak wynika z niezależnych testów przeprowadzanych także przez naszą redakcję, realnie trudno przekroczyć 100 km. Te niedoskonałości są częściowo niwelowane niezłymi osiągami - od 0 do 60 km/h Smart EQ przyspiesza w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 130 km/h.

Klienci mogą wybierać spośród kilku wersji wyposażenia: pure, passion, pulse oraz prime, z czego najtańsza ForTwo kosztuje 96 900 zł, 98 400 za ForFour i 110 700 zł, jeśli zdecydujemy się na ForTwo Cabrio. Warto wspomnieć, że już niebawem na rynek trafi także elektryczne Renault Twingo, które najprawdopodobniej będzie bratnią konstrukcją modelu ForFour.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie