Oni znowu to zrobili. Porsche 964 RSR przerobione na elektryka

Restomody legendarnych modeli zawsze budzą wiele kontrowersji, a szczególnie dzieje się to w momencie, gdy pod maską lądują jednostki elektryczne. Z takich działań znana jest firma Everrati, która wzięła na warsztat kolejne ikoniczne Porsche 911.

Everrati Type 964 RSR
Everrati Type 964 RSR
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Everrati, Remi Dargegen
Kamil Niewiński

23.12.2023 | aktual.: 23.12.2023 18:59

W ostatnich miesiącach Everrati niejednokrotnie zwracało na siebie uwagę motoryzacyjnego świata. To brytyjska firma, która trudni się w tworzeniu elektrycznych restomodów. Innymi słowy, przerabia ona klasyki (wyjątkowo mocno upodobali sobie grzebanie przy Porsche 911) i tworzy z nich samochody elektryczne.

Najczęściej modele te zyskują dzięki temu nową charakterystykę oraz ogromny zastrzyk mocy, lecz równocześnie przy każdej takiej premierze pojawia się wiele niezadowolonych osób, oskarżających Brytyjczyków o profanowanie legend motoryzacji. Jeżeli jesteście właśnie w tej grupie, ponownie nie będziecie zadowoleni.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Everrati wzięło bowiem na warsztat jedną z najbardziej cenionych wersji 911 w postaci 964 RSR. Oryginał, wyprodukowany w 51 egzemplarzach, wyposażony jest w 6-cylindrowego boksera o pojemności 3,8 l i mocy nawet 345 KM. W Everrati Type 964 RSR, bo tak nazwano ten model, mamy zamiast tego dwie elektryczne jednostki umieszczone na tylnej osi, które łącznie generują aż 507 KM. Pozwala to na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w mniej niż 3,7 s.

Everrati Type 964 RSR
Everrati Type 964 RSR© Materiały prasowe | Everrati, Remi Dargegen

Oczywiście zmieniony silnik to nie jedyna rzecz, przy której bawiło się Everrati. Zamontowano klatkę bezpieczeństwa, zmieniono pakiet aerodynamiczny, wymieniono również całe zawieszenie na układ adaptacyjny, przy okazji bardziej wytrzymały. Dodano również systemy bezpieczeństwa i komfortu, w tym system inforozrywki. No i oczywiście dołożono baterie, które w celu zachowania odpowiedniego rozkładu masy rozdzielono na przód i tył. Łącznie mają one pojemność 63 kWh, co daje ok. 322 km zasięgu.

Everrati nie ogłosiło jeszcze ceny tego modelu, lecz zdecydowanie tanio nie będzie. Oryginalne Porsche 911 (964) RSR sprzedano na przykład w 2022 r. za 1,2 mln dolarów (ok. 4,72 mln zł). Trudno szacować, czy elektryczny restomod będzie kosztować mniej więcej tyle samo, czy może będzie wart więcej. Zapewne raczej to drugie - jest to bowiem limitowana edycja bardzo limitowanego pojazdu.

PorschePorsche 911restomod
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)