Polestar znowu rzuci wyzwanie Tesli. Zapowiada dużego sedana z dziwnym zasięgiem

Szwedzki producent samochodów elektrycznych Polestar zdradził nowe szczegóły dotyczące modelu 5. To duże, sportowo wystylizowane auto, które ma trafić na rynek już w 2024 roku. Zainteresowani? To koniecznie sprawdźcie zasięg, w jaki celuje marka.

Polestar 5 zapowiada się bardzo dynamiczniePolestar 5 zapowiada się bardzo dynamicznie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Polestar
Aleksander Ruciński

Polestar opublikował pierwsze wideo, w którym dzieli się procesem powstawania modelu Polestar 5 - od konceptu Precept do wersji produkcyjnej. Przy okazji pokazano też grafikę, która ma oddawać kształty gotowego produktu. Będzie nowocześnie i dynamicznie, a przy tym podobnie do wersji koncepcyjnej.

Widać, że Szwedzi nie zamierzają iść na ustępstwa w kwestii designu, korzystając z tego, że autom elektrycznym "wolno więcej". Polestar 5 zapowiada się bardzo futurystycznie i muskularnie. I choć kształty mogą niektórym kojarzyć się z Porsche Taycanem, Audi RS e-tronem GT czy Teslą Model S, z pewnością nie zabraknie indywidualizmu.

Warto zwrócić uwagę, że 5 będzie nieco mniejszym samochodem od wspomnianych. Przynajmniej w kwestii długości wynoszącej 4,7 metra. Bo już rozstaw osi na poziomie 3,1 metra to pułap bliski Mercedesa Klasy S.

Polestar Precept: From Concept to Car | Episode 1: The concept

Co ciekawe, wideo, które znajdziecie powyżej, jest pierwszym odcinkiem miniserialu przygotowanego przez Polestar. Kolejne będą publikowane w serwisie youtube, pozwalając nam bliżej zapoznać się z tą konstrukcją i śledzić postępy w jej rozwoju.

Producent wciąż nie zdradza szczegółów dotyczących napędu, za to chwali się przewidywanym zasięgiem, który wyniesie nie więcej niż 500 km. Przedstawiciele marki twierdzą, że więcej nie potrzeba. Zwracają za to uwagę na inny ważny aspekt, jakim jest możliwość szybkiego ładowania.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie