Polestar znowu rzuci wyzwanie Tesli. Zapowiada dużego sedana z dziwnym zasięgiem

Szwedzki producent samochodów elektrycznych Polestar zdradził nowe szczegóły dotyczące modelu 5. To duże, sportowo wystylizowane auto, które ma trafić na rynek już w 2024 roku. Zainteresowani? To koniecznie sprawdźcie zasięg, w jaki celuje marka.

Polestar 5 zapowiada się bardzo dynamiczniePolestar 5 zapowiada się bardzo dynamicznie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Polestar
Aleksander Ruciński

Polestar opublikował pierwsze wideo, w którym dzieli się procesem powstawania modelu Polestar 5 - od konceptu Precept do wersji produkcyjnej. Przy okazji pokazano też grafikę, która ma oddawać kształty gotowego produktu. Będzie nowocześnie i dynamicznie, a przy tym podobnie do wersji koncepcyjnej.

Widać, że Szwedzi nie zamierzają iść na ustępstwa w kwestii designu, korzystając z tego, że autom elektrycznym "wolno więcej". Polestar 5 zapowiada się bardzo futurystycznie i muskularnie. I choć kształty mogą niektórym kojarzyć się z Porsche Taycanem, Audi RS e-tronem GT czy Teslą Model S, z pewnością nie zabraknie indywidualizmu.

Warto zwrócić uwagę, że 5 będzie nieco mniejszym samochodem od wspomnianych. Przynajmniej w kwestii długości wynoszącej 4,7 metra. Bo już rozstaw osi na poziomie 3,1 metra to pułap bliski Mercedesa Klasy S.

Polestar Precept: From Concept to Car | Episode 1: The concept

Co ciekawe, wideo, które znajdziecie powyżej, jest pierwszym odcinkiem miniserialu przygotowanego przez Polestar. Kolejne będą publikowane w serwisie youtube, pozwalając nam bliżej zapoznać się z tą konstrukcją i śledzić postępy w jej rozwoju.

Producent wciąż nie zdradza szczegółów dotyczących napędu, za to chwali się przewidywanym zasięgiem, który wyniesie nie więcej niż 500 km. Przedstawiciele marki twierdzą, że więcej nie potrzeba. Zwracają za to uwagę na inny ważny aspekt, jakim jest możliwość szybkiego ładowania.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie