WAŻNE
TERAZ

Mejza jechał 200 km/h. Został zatrzymany

Polska firma podbija świat elektromobilności. Prezes ZPUE SA mówi co stanie się ze zużytymi akumulatorami

Rozwój elektromobilności nadal rodzi więcej pytań niż odpowiedzi. Jest jednak firma, która rozwiązuje te problemy: z pomocą produktów opracowanych przez Polaków i wyprodukowanych w Polsce. Prezes zarządu spółki ZPUE opowiada jak dokonuje się takiego cudu w Pszczynie.

Mateusz Żuchowski

To właśnie tam 12 września 2022 roku spółka ZPUE SA otworzyła tam nowe Centrum Elektromobilności: fabrykę, która będzie produkowała stacje ładowania samochodów elektrycznych, magazyny energii i pozostałe elementy potrzebne do tego, by rozwijać polską elektromobilność z pomocą opracowanych w naszym kraju technologii i produktów.

Choć w powszechnej świadomości o ZPUE SA być może nie mówi się zbyt wiele, to na pewno powinno się mówić więcej. To polska firma rodzinna założona w 1988 roku, która dziś zatrudnia ponad trzy tysiące pracowników, w tym setki inżynierów prowadzących prace badawczo-rozwojowe. To największy producent stacji transformatorowych w Europie.

Z takim potencjałem polska spółka planuje wejść na kolejny poziom rozwoju i zmierzyć się z największymi wyzwaniami, które ograniczają rozwój elektromobilności w Polsce, to znaczy kiepski stan sieci przesyłowej oraz przyszły los zużytych akumulatorów w autach elektrycznych. Prezes Wypychewicz w powyższym filmie zdradza co jego firma zamierza z tym zrobić.

Materiał powstał przy współpracy z Kongresem Nowej Mobilności
Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc