Pierwsze M na prąd. BMW i4 M50 ma 544 KM, ale tylko przez 10 sekund

BMW i4 M50 to pierwszy w pełni elektryczny model sportowej dywizji M, a przy okazji topowe wydanie zaprezentowanego niedawno sedana zasilanego prądem. Alternatywny napęd zapewnia naprawdę dobre osiągi pod warunkiem, że nie zależy wam na prędkości maksymalnej.

Wygląda nieźle, a jeździ jeszcze lepiej.Wygląda nieźle, a jeździ jeszcze lepiej.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński

BMW i4 M50 debiutuje jako elektryczny odpowiednik spalinowego M3. Jak protoplasta również jest sedanem klasy średniej, w którym główną rolę odgrywa sportowy charakter i ponadprzeciętne osiągi. Wystarczy rzut oka na fotografie, by przekonać się, że nie mamy do czynienia ze zwykłym elektrykiem.

Na kontrowersyjny grill lepiej spuścić zasłonę milczenia, lecz cała reszta prezentuje się naprawdę nieźle. To po prostu atrakcyjnie wystylizowane, trójbryłowe nadwozie ubrane w detale godne mogącego pochwalić się mocą ponad 500 KM samochodu: dodatkowe spojlery, dyfuzor i duże felgi o średnicy nawet 20 cali. Ważniejsze jest jednak to, co znajdziemy pod nadwoziem.

Mowa o dwóch elektrycznych silnikach, po jednym na każdą z osi, które są w stanie wygenerować szczytową moc 544 KM. Niestety tylko przez 10 sekund, przy korzystaniu z funkcji Sport Boost. Standardowo kierowca ma do dyspozycji nieco mniej, bo 475 KM. To jednak wciąż więcej niż wystarczająca wartość. Podobnie jak maksymalny moment obrotowy sięgający 730 Nm.

BMW i4 M50 (2021)
BMW i4 M50 (2021) © mat. prasowe / BMW

Takie parametry zapewniają naprawdę niezłe osiągi - pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Dla niektórych może być to zbyt mało. Na pocieszenie dostaniemy jednak przyzwoity zasięg sięgający nawet 395 km na pełnym ładowaniu. Co więcej, system BMW obsługuje moc do 200 kW, co oznacza, że zapełnienie akumulatora w 80 proc. zajmie około 30 minut.

Jeśli chodzi o wnętrze, stanowi ono mieszankę rozwiązań znanych ze spalinowych wydań oraz i4. Oznacza to, że dostaniemy minimalistyczny kokpit z dużym ekranem multimediów, małą, trójramienną kierownicę oraz fotele żywcem wyjęte z M3. Fani BMW ceniący sportowe nuty powinni więc poczuć się tu jak w domu. Ile trzeba będzie za to wszystko zapłacić? Zapewne dowiemy się niebawem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy