Ford Mustang Mach-E © fot. Maciej Skrzyński

Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry!

Mariusz Zmysłowski

Do naszej redakcji trafiło kolejne auto długodystansowe. Tym razem jest to Ford Mustang Mach-E. Elektryczny SUV z galopującym koniem zostanie u nas przez kilka miesięcy, podczas których sprawdzimy go w różnych warunkach. Poznajcie naszego długodystansowca.

Ford Mustang Mach-E – specyfikacja auta długodystansowego

Nasz egzemplarz elektrycznego Mustanga to wersja z dużą baterią o pojemności 98 kWh. Jest to wersja z napędem AWD. Oznacza to, że mamy do czynienia z autem o mocy 351 KM i teoretycznym zasięgu 540 km.

Bazowa cena Mustanga Mach-E wynosi 292 tys. zł. Nasza wersja napędowa startuje od 349 tys. zł, ale zyskujemy 100 km zasięgu, napęd na wszystkie koła i niemal 1/3 więcej mocy. AWD z większą baterią jest cenowo mniej więcej w połowie drogi między najtańszą wersją a topowym GT (487 tys. zł za 399 tys. zł).

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E © fot. Maciej Skrzyński

Nasz egzemplarz Macha-E został dodatkowo wyposażony w pakiet Technology Plus (dopłata 12 500 zł do AWD). Oznacza to, że na pokładzie znalazł się tutaj system nagłośnienia B&O z 9 głośnikami i subwooferem, drzwi bagażnika otwierają się elektrycznie i bezdotykowo. Pakiet ten wprowadza także do konfiguracji dach panoramiczny, system kamer 360 i przednią szybę z filtrem przeciwsłonecznym IR.

Dopłaty wymagał także piękny czerwony lakier Lucid Red. Metalizowana czerwień to wydatek wynoszący 5000 zł.

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E © fot. Maciej Skrzyński

Warto dodać, że samo wyposażenie standardowe w Mustangu Mach-E AWD jest bardzo bogate. Bez dopłat dostajemy tu pełen wachlarz systemów bezpieczeństwa (m.in. tempomat adaptacyjny z aktywnym utrzymywaniem pasa ruchu i rozpoznawaniem znaków drogowych, Pre-Collision Assist). W standardzie otrzymamy tu także zaawansowane multimedia z Apple CarPlay i Android Auto oraz wyświetlacz 10,2-calowy. Ford wyposaża wersję AWD także w projekcyjne reflektory LED oraz skórzane fotele.

Wg danych podawanych przez producenta nasz testowy egzemplarz powinien osiągać 100 km/h w 5,8 s. Jednocześnie auto powinno legitymować się średnim zużyciem energii na poziomie 19,5 kWh/100 km. Maksymalna moc ładowania prądem stałym wynosi tu 150 kW, co ma zapewnić naładowanie od 10 do 80% w 45 minut. Ford Mustang Mach-E AWD katalogowo dysponuje bagażnikiem o pojemności 402 l z tyłu i 81 l z przodu.

Co planujemy?

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Maciej Skrzyński

Przede wszystkim chcemy skorzystać z jedynej okazji w swoim rodzaju, by sprawdzić elektrycznego mustanga w różnych warunkach atmosferycznych. Auto będzie z nami od lata do zimy, więc przekonamy się, jak zmienia się jego zasięg w zależności od temperatury.

Planujemy też pokonać wiele długich tras po Polsce oraz po Europie, dzięki czemu nie tylko sprawdzimy, jak wydajny jest sam mustang mach-e, ale także, jak wygląda obecna sytuacja z infrastrukturą. Elektryczny ford będzie więc też narzędziem do oceny stanu elektromobilności nie tylko od strony samych pojazdów.

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E © fot. Maciej Skrzyński

Z pewnością mustang mach-e będzie musiał zmierzyć się też z konkurencją. Dajcie znać w komentarzach, jakiego porównania jesteście najciekawsi.

Ford Mustang Mach-E długodystansowy - galeria zdjęć

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/43] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy