Tracą tysiące na każdym elektryku. Muszą zmienić strategię

Dotychczasowa strategia Forda dotycząca elektromobilności skupiała się przede wszystkim na dużych i drogich autach. Jednakże w obliczu wyzwań ze strony Tesli i Chińczyków, błękitny owal musi zmienić nastawienie.

Ford Mustang Mach-EMustang Mach-E to niezły elektryk, ale dość drogi
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford

Nie tylko Mustang Mach-E i F-150 Lightning. Ford zamierza zejść do niższych segmentów rynku, by na poważnie powalczyć z silnymi rywalami. Amerykańska marka zauważyła, że wysokie ceny są główną przeszkodą w rozwoju elektromobilności.

Rozwiązaniem ma być nowa, globalna platforma, która zadebiutuje w nowym, atrakcyjnie wycenionym modelu.

"Dostosowujemy nasz kapitał przechodząc na mniejsze produkty EV" - powiedział Jim Farley na spotkaniu z inwestorami we wtorek 6 lutego. W tym celu powołano specjalny zespół, którym kieruje Alan Clarke. To doświadczony dyrektor, który przez 12 lat pracował dla Tesli.

"Nie jesteśmy nawet blisko naszego potencjału zysków. Obecnie wszystkie nasze wysiłki skupiają się na kosztach i wydajności, by konkurować z niedrogimi modelami Tesli i chińskimi autami elektrycznymi" - dodał Farley

Nieoficjalnie wiadomo jednak, że nie chodzi wyłącznie o konkurencyjność, ale i rentowność, która w ostatnich latach nie wygląda najlepiej. Pod koniec 2023 roku Ford musiał zmniejszyć produkcję F-150 Lightning o połowę z powodu słabego popytu. Dyrektor finansowy John Lawler w rozmowie z "Bloombergiem" przyznał, że firma nie spodziewa się osiągnięcia planowanej 8-procentowej marży na autach zasilanych prądem przed 2026 rokiem.

Z analiz publikowanych przez "Bloomberga" wynika, że w 2023 roku Ford stracił 28 tys. dolarów na każdym sprzedanym elektryku.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯