32 nowe radiowozy. Mają po 204 KM i jeżdżą na prądzie

Skoda zasiliła polską policję 32 egzemplarzami Octavii iV z napędem hybrydowym typu plug-in. Pojazdy trafiły do Komendy Głównej Policji w Warszawie. Dzięki nim, choć częściowo, funkcjonariusze mogą jeździć po mieście bezemisyjnie.

Skoda Octavia iV w polskiej policjiSkoda Octavia iV w polskiej policji
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Skoda
Marcin Łobodziński

Policyjne octavie z nadwoziem kombi mają hybrydowy napęd o łącznej mocy 204 KM i automatyczną skrzynię biegów. Po naładowaniu akumulatora mogą przejechać ok. 50 km, a w optymalnych warunkach miejskich nawet blisko 60 km bez zużycia paliwa.

Ponadto zostały wyposażone typowo dla oznakowanych radiowozów, a ciekawszych elementów można wymienić stalową osłonę silnika.

Dodatkowo dla blisko 100 funkcjonariuszy policji zostało przeprowadzone szkolenie, którego zadaniem było zapoznanie się z modelem i poznanie jego funkcji. Podczas szkolenia policjanci otrzymali informacje, które pozwolą im na pełne wykorzystanie atutów pojazdu. Miejmy nadzieję, że zgodnie z przeznaczeniem hybryd plug-in, będą podłączali radiowozy do ładowarek i gniazdek 230V przy komisariatach.

Taki samochód w wersji podstawowej w salonie kosztuje 142 800 zł. To druga najdroższa wersja silnikowa standardowej Octavii, jeśli uwzględnimy wyposażenie. Dla porównania, w wyższej specyfikacji odmiana 2.0 TSI o mocy 190 KM i z napędem 4x4 kosztuje 136 350 zł. Droższy jest tylko 200-konny diesel kosztujący 150 900 zł.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀