Bazowe Porsche Taycan wycenione. Przygotuj worek pieniędzy, choć nieco mniejszy
Tylny napęd, 326-konny silnik elektryczny i spory akumulator - tak w skrócie można opisać nową, bazową wersję Taycana, która właśnie wjechała do polskich salonów. Auto jest zauważalnie tańsze od mocniejszych wariantów, co oczywiście nie znaczy, że tanie.
25.01.2021 | aktual.: 13.03.2023 10:14
Po prostu Taycan - tak nazywa się bazowe wydanie elektrycznego porsche, dotychczas oferowanego wyłącznie w odmianach Turbo S, Turbo oraz 4S. Pierwsze informacje o uboższym, tylnonapędowym wariancie pojawiły się w połowie 2020 roku. W pierwszej kolejności wersja ta zadebiutowała w Chinach. Teraz trafiła również do Europy.
Zaletą bazowego Taycana jest relatywnie wysoki zasięg wynikający z zastosowania napędu wyłącznie na tylną oś i nieprzesadnie mocnego (jak na ten model) silnika: 326 KM mocy (do 408 KM z funkcją overboost). To jednak wystarczająca wartość pozwalająca osiągać pierwszą setkę w 5,4 sekundy. Akumulator o pojemności 79,2 kWh ma pozwalać na pokonanie około 430 km na jednym ładowaniu.
Porsche Taycan w podstawowym wariancie - wyposażenie i cena:
- Taycan - od 389 000 zł - standardowo m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, wnętrze częściowo wykończone skórą, komfortowe fotele przednie z elektryczną regulacją, 2-strefowa klimatyzacja, pełne oświetlenie LED, asystent utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, asystent parkowania, układ antykolizyjny, system bezkluczykowy
Typowo dla Porsche lista opcji jest wyjątkowo długa. Skorzystanie z niej zauważalnie wywinduje cenę. Najciekawszym dodatkiem wydaje się Pakiet Performance Plus za 24 825 zł z akumulatorem o pojemności 93,4 kWh pozwalający wykrzesać z napędu nawet 476 KM i zapewniający większy zasięg - do 484 km na jednym ładowaniu.
Choć bazowa wersja Taycana nie jest tania, kosztuje zauważalnie mniej od drugiego w kolejności wydania 4S wycenianego na 457 000 zł. Z pewnością więc przyczyni się do wzrostu popularności modelu w Europie, a może nawet stanie się najchętniej wybieranym wariantem.