60-letni bentley dostał elektryczny napęd. Takich projektów jest więcej

Lunaz to brytyjska firma specjalizująca się w budowie wysmakowanych, elektrycznych restomodów. Najnowszym modelem, który dołączył do jej oferty, jest Bentley S2 Continental Flying Spur z 1961 roku. Auto - mimo klasycznego wyglądu - skrywa całkiem nowoczesną technikę.

Klasyk z wtyczką? Takich projektów jest coraz więcej.Klasyk z wtyczką? Takich projektów jest coraz więcej.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lunaz
Aleksander Ruciński

Przedsiębiorstwo Lunaz z siedzibą w Silverstone sukcesywnie poszerza swoją ofertę. Do kilku Land Roverów czy Rolls-Royce'ów dołączył właśnie wspaniały Bentley S2 Continental Flying Spur, który - tak jak reszta wspomnianych klasyków - stracił napęd spalinowy na rzecz elektrycznego odpowiednika.

Producent nie zdradza, co dokładnie zastąpiło 6,2-litrowe V8. Można się jednak domyślać, że to ten sam zestaw co w stworzonym niedawno Phantomie V. Mowa o 380-konnym, elektrycznym generatorze zasilanym akumulatorem o pojemności 80 kWh. Maksymalny zasięg takiego zestawu wynosi około 400 km, co jest bardzo przyzwoitą wartością jak na auto, które będzie służyć głównie do weekendowych przejażdżek.

Pod względem wizualnym elektryczny bentley praktycznie nie różni się od oryginału, jeśli nie liczyć pięknego, zielonego lakieru nadwozia i spersonalizowanego wykończenia kabiny - takie było życzenie klienta. Lunaz zadbał też o kilka poprawek technicznych sprawiających, że samochód powinien jeździć bezpieczniej i bardziej współcześnie.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe / Lunaz

Na pokładzie znajdziemy więc elektryczne wspomaganie kierownicy, klimatyzację, współczesne hamulce i zawieszenie, a nawet nowoczesne multimedia w stylistyce retro. Niestety, jak zwykle w takich przypadkach, zdecydowanie nie jest tanio. Cena elektrycznego klasyka oscyluje w granicach 350 tys. funtów. Klienci płacą jednak nie tylko za ciekawą technikę, ale i wyjątkowość, mając pewność, że nie spotkają wielu podobnych aut.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie