60-letni bentley dostał elektryczny napęd. Takich projektów jest więcej

Lunaz to brytyjska firma specjalizująca się w budowie wysmakowanych, elektrycznych restomodów. Najnowszym modelem, który dołączył do jej oferty, jest Bentley S2 Continental Flying Spur z 1961 roku. Auto - mimo klasycznego wyglądu - skrywa całkiem nowoczesną technikę.

Klasyk z wtyczką? Takich projektów jest coraz więcej.Klasyk z wtyczką? Takich projektów jest coraz więcej.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lunaz
Aleksander Ruciński

Przedsiębiorstwo Lunaz z siedzibą w Silverstone sukcesywnie poszerza swoją ofertę. Do kilku Land Roverów czy Rolls-Royce'ów dołączył właśnie wspaniały Bentley S2 Continental Flying Spur, który - tak jak reszta wspomnianych klasyków - stracił napęd spalinowy na rzecz elektrycznego odpowiednika.

Producent nie zdradza, co dokładnie zastąpiło 6,2-litrowe V8. Można się jednak domyślać, że to ten sam zestaw co w stworzonym niedawno Phantomie V. Mowa o 380-konnym, elektrycznym generatorze zasilanym akumulatorem o pojemności 80 kWh. Maksymalny zasięg takiego zestawu wynosi około 400 km, co jest bardzo przyzwoitą wartością jak na auto, które będzie służyć głównie do weekendowych przejażdżek.

Pod względem wizualnym elektryczny bentley praktycznie nie różni się od oryginału, jeśli nie liczyć pięknego, zielonego lakieru nadwozia i spersonalizowanego wykończenia kabiny - takie było życzenie klienta. Lunaz zadbał też o kilka poprawek technicznych sprawiających, że samochód powinien jeździć bezpieczniej i bardziej współcześnie.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe / Lunaz

Na pokładzie znajdziemy więc elektryczne wspomaganie kierownicy, klimatyzację, współczesne hamulce i zawieszenie, a nawet nowoczesne multimedia w stylistyce retro. Niestety, jak zwykle w takich przypadkach, zdecydowanie nie jest tanio. Cena elektrycznego klasyka oscyluje w granicach 350 tys. funtów. Klienci płacą jednak nie tylko za ciekawą technikę, ale i wyjątkowość, mając pewność, że nie spotkają wielu podobnych aut.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny