Chińska marka Maxus debiutuje w Polsce. Oto lista modeli i ich ceny

Maxus to marka samochodów należąca do chińskiego koncernu SAIC Motor. W Europie działa na kilku rynkach już od 2018 r., a teraz przyszedł czas na rozwój sieci dealerskiej w Polsce. Na start można wybrać jeden z sześciu modeli samochodów, w tym trzy użytkowe.

Gama modeli marki Maxus - brakuje na zdjęciu jednegoMaxus
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Maxus
Marcin Łobodziński
3

SAIC Motor swoją działalność rozpoczął w 1958. Koncern odegrał istotną rolę przy wprowadzaniu Volkswagena i GM na rynek chiński. Państwowy gigant z Szanghaju pozostaje od 5 lat największym chińskim oraz jednym z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych. Maxus to jedna z jego marek.

Pojawiła się w Europie za sprawą norweskiego partnera RSA w 2018 roku. Skandynawowie w krótkim czasie zbudowali sieć liczącą 125 dealerów. Marka dostępna jest w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Islandii, na Grenlandii i Wyspach Owczych.

Maxus e-Deliver
Maxusy z rodziny użytkowej e-Deliver © Materiały prasowe | Maxus

Od 2022 roku postępuje rozwój sieci dealerskiej i sprzedaży w Polsce. Choć pierwsze informacje o marce pojawiły się już w 2020 r., kiedy to Maxus pojawił się u nas pod skrzydłami grupy Alcomotive (importera samochodów Isuzu). Oficjalny debiut miał się odbyć w styczniu 2021 r., ale do tego nie doszło. Teraz następuje drugie podejście i wszystko wskazuje na to, że z sukcesem.

Pod skrzydłami RSA Polska trwają prace nad rozbudową sieci dealerskiej, która obecnie liczy 20 przedstawicieli Maxusa. Dealerzy znajdują się m.in. w Warszawie, Trójmieście, Bielsku-Białej, Łodzi i Katowicach, a z każdym miesiącem lista jest coraz dłuższa. Na stronie producenta można znaleźć szczegółowe specyfikacje techniczne oraz cenniki. samochodów.

Oferta Maxusa na polski rynek

Oferta pojazdów marki Maxus dzieli się na użytkowe i osobowe, wszystkie są elektryczne. W gamie samochodów osobowych jest Maxus Euniq 6, klasyczny SUV średniej wielkości o długości 4735 mm. Ofertę uzupełniają sześcioosobowy minivan Euniq 5 oraz topowy model, siedmioosobowy van Mifa 9. Modele Euniq 5 i Euniq 6 korzystają z tej samej platformy i baterii o pojemności 70 kWh oraz 177-konnego napędu. Model Mifa 9 ma baterię o pojemności 90 kWh oraz 245-konny silnik.

Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9 © Materiały prasowe | Maxus

Ceny za te samochody to odpowiednio 240 957 zł za SUV-a Euniq 6 i 245 877 zł za minivana Euniq 5. Model Mifa 9 został wyceniony na 356 577 zł. Podane ceny są cenami brutto, bez uwzględniania dopłat.

Samochodem łączącym segment osobowych i użytkowych jest pickup T90 EV, który jest jednocześnie pierwszym w Europie pickupem z napędem elektrycznym dostępnym w oficjalnej sprzedaży. Występuje tylko w jednym wariancie z podwójną kabiną i tylko z tylnym napędem (nie ma wersji 4x4). Wyposażono go w silnik o mocy 180 KM zasilany z baterii o pojemności 88,8 kWh. Model wyceniono na 319 677 zł brutto.

Maxus Euniq 6
Maxus Euniq 6 © Materiały prasowe | Maxus

Dwa modele typowo użytkowe to mniejszy e-Deliver 3 oraz duży e-Deliver 9. Mniejszy jest oferowany jako furgon oraz podwozie, w dwóch wersjach rozstawu osi i ładownością od 905 do 1095 kg. Krótka wersja kosztuje od 122 900 zł netto z baterią o skromnej pojemności 35 kWh lub 153 900 zł z baterią 50 kWh. Dłuższy e-Deliver 3 kosztuje od 172 900 zł i jest oferowany tylko z baterią 50 kWh. Niezależnie od wersji napęd ma moc maksymalną 122 KM.

Duży e-Deliver 9 jest oferowany jako furgon, van do przewozu 9 osób lub podwozie do zabudowy. Pojazd jest dostępny w dwóch wersjach długości i różnych konfiguracjach wysokości względem długości. Napęd to 200-konny silnik elektryczny zasilany z baterii o pojemności 51,5 kWh, 65 kWh, 72 kWh lub 88,55 kWh zależnie od wybranego wariantu nadwozia i napędu.

Maxus T90 EV
Maxus T90 EV © Materiały prasowe | Maxus

W wersji z podwoziem do zabudowy dopuszczalna masa całkowita sięga aż 4050 kg. Dmc furgonu to zawsze 3500 kg, a ładowność zależy m.in. od wielkości baterii i mieści się w przedziale od 860 do 1200 kg. Ceny największego dostawczaka Maxusa startują od poziomu 246 900 zł netto.

Producent oferuje gwarancję dla samochodów dostawczych na 5 lat lub 100 tys. km. Akumulator trakcyjny objęty jest 8-letnią ochroną z limitem kilometrów na poziomie 160 tys. Gwarancja samochodów osobowych ma te same okresy co auta użytkowe, ale akumulator trakcyjny ma 8-letnią ochronę do przebiegu 200 tys. km

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas