Chińska marka Maxus debiutuje w Polsce. Oto lista modeli i ich ceny

Maxus to marka samochodów należąca do chińskiego koncernu SAIC Motor. W Europie działa na kilku rynkach już od 2018 r., a teraz przyszedł czas na rozwój sieci dealerskiej w Polsce. Na start można wybrać jeden z sześciu modeli samochodów, w tym trzy użytkowe.

Gama modeli marki Maxus - brakuje na zdjęciu jednegoMaxus
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Maxus
Marcin Łobodziński

SAIC Motor swoją działalność rozpoczął w 1958. Koncern odegrał istotną rolę przy wprowadzaniu Volkswagena i GM na rynek chiński. Państwowy gigant z Szanghaju pozostaje od 5 lat największym chińskim oraz jednym z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych. Maxus to jedna z jego marek.

Pojawiła się w Europie za sprawą norweskiego partnera RSA w 2018 roku. Skandynawowie w krótkim czasie zbudowali sieć liczącą 125 dealerów. Marka dostępna jest w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Islandii, na Grenlandii i Wyspach Owczych.

Maxus e-Deliver
Maxusy z rodziny użytkowej e-Deliver © Materiały prasowe | Maxus

Od 2022 roku postępuje rozwój sieci dealerskiej i sprzedaży w Polsce. Choć pierwsze informacje o marce pojawiły się już w 2020 r., kiedy to Maxus pojawił się u nas pod skrzydłami grupy Alcomotive (importera samochodów Isuzu). Oficjalny debiut miał się odbyć w styczniu 2021 r., ale do tego nie doszło. Teraz następuje drugie podejście i wszystko wskazuje na to, że z sukcesem.

Pod skrzydłami RSA Polska trwają prace nad rozbudową sieci dealerskiej, która obecnie liczy 20 przedstawicieli Maxusa. Dealerzy znajdują się m.in. w Warszawie, Trójmieście, Bielsku-Białej, Łodzi i Katowicach, a z każdym miesiącem lista jest coraz dłuższa. Na stronie producenta można znaleźć szczegółowe specyfikacje techniczne oraz cenniki. samochodów.

Oferta Maxusa na polski rynek

Oferta pojazdów marki Maxus dzieli się na użytkowe i osobowe, wszystkie są elektryczne. W gamie samochodów osobowych jest Maxus Euniq 6, klasyczny SUV średniej wielkości o długości 4735 mm. Ofertę uzupełniają sześcioosobowy minivan Euniq 5 oraz topowy model, siedmioosobowy van Mifa 9. Modele Euniq 5 i Euniq 6 korzystają z tej samej platformy i baterii o pojemności 70 kWh oraz 177-konnego napędu. Model Mifa 9 ma baterię o pojemności 90 kWh oraz 245-konny silnik.

Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9 © Materiały prasowe | Maxus

Ceny za te samochody to odpowiednio 240 957 zł za SUV-a Euniq 6 i 245 877 zł za minivana Euniq 5. Model Mifa 9 został wyceniony na 356 577 zł. Podane ceny są cenami brutto, bez uwzględniania dopłat.

Samochodem łączącym segment osobowych i użytkowych jest pickup T90 EV, który jest jednocześnie pierwszym w Europie pickupem z napędem elektrycznym dostępnym w oficjalnej sprzedaży. Występuje tylko w jednym wariancie z podwójną kabiną i tylko z tylnym napędem (nie ma wersji 4x4). Wyposażono go w silnik o mocy 180 KM zasilany z baterii o pojemności 88,8 kWh. Model wyceniono na 319 677 zł brutto.

Maxus Euniq 6
Maxus Euniq 6 © Materiały prasowe | Maxus

Dwa modele typowo użytkowe to mniejszy e-Deliver 3 oraz duży e-Deliver 9. Mniejszy jest oferowany jako furgon oraz podwozie, w dwóch wersjach rozstawu osi i ładownością od 905 do 1095 kg. Krótka wersja kosztuje od 122 900 zł netto z baterią o skromnej pojemności 35 kWh lub 153 900 zł z baterią 50 kWh. Dłuższy e-Deliver 3 kosztuje od 172 900 zł i jest oferowany tylko z baterią 50 kWh. Niezależnie od wersji napęd ma moc maksymalną 122 KM.

Duży e-Deliver 9 jest oferowany jako furgon, van do przewozu 9 osób lub podwozie do zabudowy. Pojazd jest dostępny w dwóch wersjach długości i różnych konfiguracjach wysokości względem długości. Napęd to 200-konny silnik elektryczny zasilany z baterii o pojemności 51,5 kWh, 65 kWh, 72 kWh lub 88,55 kWh zależnie od wybranego wariantu nadwozia i napędu.

Maxus T90 EV
Maxus T90 EV © Materiały prasowe | Maxus

W wersji z podwoziem do zabudowy dopuszczalna masa całkowita sięga aż 4050 kg. Dmc furgonu to zawsze 3500 kg, a ładowność zależy m.in. od wielkości baterii i mieści się w przedziale od 860 do 1200 kg. Ceny największego dostawczaka Maxusa startują od poziomu 246 900 zł netto.

Producent oferuje gwarancję dla samochodów dostawczych na 5 lat lub 100 tys. km. Akumulator trakcyjny objęty jest 8-letnią ochroną z limitem kilometrów na poziomie 160 tys. Gwarancja samochodów osobowych ma te same okresy co auta użytkowe, ale akumulator trakcyjny ma 8-letnią ochronę do przebiegu 200 tys. km

Wybrane dla Ciebie

Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość