WAŻNE
TERAZ

Polska wygrywa z Finlandią - taką reprezentację chcemy oglądać!

Elektryczna Toyota C-HR zadebiutowała w Chinach. Zmiana kierunku japońskiej marki

Podczas targów w Szanghaju Toyota pokazała elektryczną wersję swojego miejskiego SUV-a C-HR. Japończycy postanowili jednak się przeprosić się z samochodami zasilanymi z baterii. Ich rosnąca popularność jest nie do pominięcia.

Elektryczna Toyota C-HRElektryczna Toyota C-HR
Szymon Jasina

Przez lata Toyota twierdziła, że samochody elektryczne zasilane z akumulatorów to krótka moda, która nie będzie miała większego znaczenia. Choć nadal takie samochody stanowią niszę, do dziś już żaden producent nie może sobie pozwolić na ryzyko ignorowania "elektryków".

Na razie mowa o jednym modelu, który trafi na rynek chiński, ale wraz z premierą elektrycznej wersji C-HR Toyota zapowiedziała, że w najbliższych 5 latach na całym świecie zacznie sprzedawać wiele samochodów na prąd.

Nie wiadomo jeszcze, czy będą to modele od podstaw zaprojektowane jako "elektryki", czy może, jak w przypadku C-HR, elektryczne wersje aut posiadających też napędy konwencjonalne i hybrydowe.

W Szanghaju teoretycznie można mówić o premierze dwóch aut elektrycznych - C-HR i Izoa - ale to ten sam model produkowany we współpracy z dwoma różnymi partnerami - odpowiednio GAC i FAW.

Japończycy z jednej strony mają dobrze sprzedające się hybrydy, a z drugiej twierdzą, że kolejnym etapem będą samochody wodorowe, czyli w praktyce takie auta elektryczne, które można tankować. Jednak rozwój tych drugich trwa dłużej niż zakładano, a zatem Toyota będzie potrzebuje też wejść na rynek samochodów zasilanych z akumulatorów.

Pomóc to ma w osiągnięciu celu, jakim jest sprzedaż na poziomie 5,5 mln zelektryfikowanych aut (hybrydowych, elektrycznych i wodorowych) do 2030 r. Japończycy są przekonani, że jest to cel osiągalny, gdyż w Europie Zachodniej i Środkowej już hybrydy stanowią połowę sprzedaży Toyoty.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"