Honda nie chce imitacji manualnej skrzyni w elektrykach. Tłumaczy dlaczego

Mogłoby się wydawać, że elektryczny napęd jest tożsamy z brakiem manualnej przekładni. Są jednak firmy, takie jak Toyota, które chcą łączyć dwa odległe światy. Konkurencyjna Honda ma inne zdanie na ten temat.

Manualna skrzynia - tak, ale nie w elektrykach HondyManualna skrzynia - tak, ale nie w elektrykach Hondy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Swoim poglądem na sprawę, w niedawnym wywiadzie udzielonym magazynowi "Car and Driver", podzielili się przedstawiciele Hondy: Toshiro Mibe i Shinji Aoyama. W kwestii manualnych skrzyń w elektrykach mówią jednym głosem, twierdząc, że nie widzą przyszłości dla takich rozwiązań.

Da się to zrobić sztucznie, ale mechanicznie nie jest to łatwe – stwierdził dyrektor ds. elektryfikacji Hondy Shinji Aoyama. Dodał, że postrzega imitację manualnej skrzyni bardziej jak "rozszerzenie aktywnej kontroli dźwięku".

Dyrektor generalny Hondy Toshiro Mibe przyznał natomiast, że woli inne sposoby na uczynienie elektryków ekscytującymi. Zapewnił, że przyszłe auta marki będą ostre i wyróżniające się na tle konkurencji.

Powyższe wypowiedzi mogą być dla wielu zaskoczeniem, zważywszy że Honda od lat uchodziła za jednego z największych propagatorów manualnych przekładni. Nawet dziś, gdy większość producentów porzuca to rozwiązanie na rzecz automatów, oferuje zwykły drążek w Civiku Type-R.

Nie bez znaczenia jest też działalność konkurencyjnej Toyoty, która otwarcie chwali się pracami nad symulowanymi biegami, a nawet wirtualnym sprzęgłem, które mogą znaleźć zastosowanie w kolejnych modelach marki. Koji Sato, szef Lexusa, powiedział kiedyś, że chce, aby pojazdy elektryczne jego firmy były wyposażone w symulowaną manualną skrzynię biegów.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀