Honda nie chce imitacji manualnej skrzyni w elektrykach. Tłumaczy dlaczego

Mogłoby się wydawać, że elektryczny napęd jest tożsamy z brakiem manualnej przekładni. Są jednak firmy, takie jak Toyota, które chcą łączyć dwa odległe światy. Konkurencyjna Honda ma inne zdanie na ten temat.

Manualna skrzynia - tak, ale nie w elektrykach HondyManualna skrzynia - tak, ale nie w elektrykach Hondy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Swoim poglądem na sprawę, w niedawnym wywiadzie udzielonym magazynowi "Car and Driver", podzielili się przedstawiciele Hondy: Toshiro Mibe i Shinji Aoyama. W kwestii manualnych skrzyń w elektrykach mówią jednym głosem, twierdząc, że nie widzą przyszłości dla takich rozwiązań.

Da się to zrobić sztucznie, ale mechanicznie nie jest to łatwe – stwierdził dyrektor ds. elektryfikacji Hondy Shinji Aoyama. Dodał, że postrzega imitację manualnej skrzyni bardziej jak "rozszerzenie aktywnej kontroli dźwięku".

Dyrektor generalny Hondy Toshiro Mibe przyznał natomiast, że woli inne sposoby na uczynienie elektryków ekscytującymi. Zapewnił, że przyszłe auta marki będą ostre i wyróżniające się na tle konkurencji.

Powyższe wypowiedzi mogą być dla wielu zaskoczeniem, zważywszy że Honda od lat uchodziła za jednego z największych propagatorów manualnych przekładni. Nawet dziś, gdy większość producentów porzuca to rozwiązanie na rzecz automatów, oferuje zwykły drążek w Civiku Type-R.

Nie bez znaczenia jest też działalność konkurencyjnej Toyoty, która otwarcie chwali się pracami nad symulowanymi biegami, a nawet wirtualnym sprzęgłem, które mogą znaleźć zastosowanie w kolejnych modelach marki. Koji Sato, szef Lexusa, powiedział kiedyś, że chce, aby pojazdy elektryczne jego firmy były wyposażone w symulowaną manualną skrzynię biegów.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie