WAŻNE
TERAZ

Nawrocki już po rozmowie z Trumpem. "Rozmowy potwierdziły jedność"

Hyundai chce być liderem elektromobilności w USA. Zacznie od fabryki akumulatorów

Hyundai ma śmiały plan, dzięki któremu zamierza stać się najważniejszym graczem w Ameryce w segmencie samochodów elektrycznych. Oznacza to inwestycje nie tylko w gamę modeli, ale i infrastrukturę oraz podzespoły.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Hyundai rzuca wyzwanie Tesli, zamierzając rywalizować z nią w amerykańskim mateczniku. Koreańczycy wiedzą jednak, że atrakcyjna oferta modeli, choć kluczowa, nie wystarczy by pokonać tego giganta. Do sukcesu niezbędne jest również odpowiednie zaplecze gwarantujące niezależność.

Jednym z filarów ma być nowa fabryka akumulatorów Hyundaia, która powstanie w hrabstwie Bryan, w stanie Georgia. Porozumienie pomiędzy władzami stanowymi, a przedstawicielami koreańskiego koncernu doszło już do skutku. Teraz nie pozostaje nic innego, jak czekać na zakończenie budowy i rozpoczęcie produkcji.

W ramach inwestycji o wartości 5,54 mld dolarów powstanie zakład zdolny produkować około 300 tys. akumulatorów rocznie. Co warte odnotowania, docelowo mają tam również powstawać gotowe pojazdy. Pierwsze prace ruszą z początkiem 2023 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, fabryka rozpocznie działalność dwa lata później.

Fabryka w Georgii ma odegrać znaczącą rolę w planie elektryfikacji Hyundaia w USA. Pozwoli też ustabilizować łańcuch dostaw, dzięki uniezależnieniu od zewnętrznych źródeł. To kluczowy element strategii, która w przyszłości ma uczynić koreańską markę największym graczem na amerykańskim rynku aut elektrycznych.

To również duża szansa dla rozwoju regionu. Zgodnie z zapowiedziami, w zakładach w hrabstwie Bryan zatrudnionych zostanie około 8,1 tys. osób.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"