Hyundai chce być liderem elektromobilności w USA. Zacznie od fabryki akumulatorów

Hyundai ma śmiały plan, dzięki któremu zamierza stać się najważniejszym graczem w Ameryce w segmencie samochodów elektrycznych. Oznacza to inwestycje nie tylko w gamę modeli, ale i infrastrukturę oraz podzespoły.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Hyundai rzuca wyzwanie Tesli, zamierzając rywalizować z nią w amerykańskim mateczniku. Koreańczycy wiedzą jednak, że atrakcyjna oferta modeli, choć kluczowa, nie wystarczy by pokonać tego giganta. Do sukcesu niezbędne jest również odpowiednie zaplecze gwarantujące niezależność.

Jednym z filarów ma być nowa fabryka akumulatorów Hyundaia, która powstanie w hrabstwie Bryan, w stanie Georgia. Porozumienie pomiędzy władzami stanowymi, a przedstawicielami koreańskiego koncernu doszło już do skutku. Teraz nie pozostaje nic innego, jak czekać na zakończenie budowy i rozpoczęcie produkcji.

W ramach inwestycji o wartości 5,54 mld dolarów powstanie zakład zdolny produkować około 300 tys. akumulatorów rocznie. Co warte odnotowania, docelowo mają tam również powstawać gotowe pojazdy. Pierwsze prace ruszą z początkiem 2023 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, fabryka rozpocznie działalność dwa lata później.

Fabryka w Georgii ma odegrać znaczącą rolę w planie elektryfikacji Hyundaia w USA. Pozwoli też ustabilizować łańcuch dostaw, dzięki uniezależnieniu od zewnętrznych źródeł. To kluczowy element strategii, która w przyszłości ma uczynić koreańską markę największym graczem na amerykańskim rynku aut elektrycznych.

To również duża szansa dla rozwoju regionu. Zgodnie z zapowiedziami, w zakładach w hrabstwie Bryan zatrudnionych zostanie około 8,1 tys. osób.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu