Hyundai chce być liderem elektromobilności w USA. Zacznie od fabryki akumulatorów

Hyundai ma śmiały plan, dzięki któremu zamierza stać się najważniejszym graczem w Ameryce w segmencie samochodów elektrycznych. Oznacza to inwestycje nie tylko w gamę modeli, ale i infrastrukturę oraz podzespoły.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Hyundai rzuca wyzwanie Tesli, zamierzając rywalizować z nią w amerykańskim mateczniku. Koreańczycy wiedzą jednak, że atrakcyjna oferta modeli, choć kluczowa, nie wystarczy by pokonać tego giganta. Do sukcesu niezbędne jest również odpowiednie zaplecze gwarantujące niezależność.

Jednym z filarów ma być nowa fabryka akumulatorów Hyundaia, która powstanie w hrabstwie Bryan, w stanie Georgia. Porozumienie pomiędzy władzami stanowymi, a przedstawicielami koreańskiego koncernu doszło już do skutku. Teraz nie pozostaje nic innego, jak czekać na zakończenie budowy i rozpoczęcie produkcji.

W ramach inwestycji o wartości 5,54 mld dolarów powstanie zakład zdolny produkować około 300 tys. akumulatorów rocznie. Co warte odnotowania, docelowo mają tam również powstawać gotowe pojazdy. Pierwsze prace ruszą z początkiem 2023 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, fabryka rozpocznie działalność dwa lata później.

Fabryka w Georgii ma odegrać znaczącą rolę w planie elektryfikacji Hyundaia w USA. Pozwoli też ustabilizować łańcuch dostaw, dzięki uniezależnieniu od zewnętrznych źródeł. To kluczowy element strategii, która w przyszłości ma uczynić koreańską markę największym graczem na amerykańskim rynku aut elektrycznych.

To również duża szansa dla rozwoju regionu. Zgodnie z zapowiedziami, w zakładach w hrabstwie Bryan zatrudnionych zostanie około 8,1 tys. osób.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii