Ładowanie bez udziału człowieka. Roboty VW ułatwią życie kierowcom aut na prąd

Ładowanie bez udziału człowieka. Roboty VW ułatwią życie kierowcom aut na prąd

Rozwiązanie Volkswagena jest genialne w swojej "prostocie".
Rozwiązanie Volkswagena jest genialne w swojej "prostocie".
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
30.12.2020 13:17, aktualizacja: 13.03.2023 10:18

Ładowanie jest obecnie jedną z najbardziej problematycznych czynności dla posiadaczy aut elektrycznych. Począwszy od dostępności stacji, przez czasochłonność samego procesu zasilania, a skończywszy na konieczności udziału człowieka. VW chce zminimalizować te uciążliwości, stosując roboty.

Pierwsze wzmianki o droidach Volkswagena wspomagających proces ładowania dotarły do nas około rok temu. Niemcy zapowiedzieli wówczas pracę nad robotami, które wyręczą ludzi w całym procesie uzupełniania energii akumulatorów. Teraz producent przedstawił pierwsze działające prototypy, które stanowią zapowiedź niemałej rewolucji.

Pomysł na roboty do ładowania wydaje się dość banalny, ale jeśli weźmiemy pod uwagę, ile problemów rozwiążą takie urządzenia, trudno zrozumieć dlaczego musieliśmy czekać na nie tak długo. Koncepcja jest prosta. Roboty będące niczym innym jak mobilnymi ładowarkami stoją w określonym punkcie zbornym, w którym stale uzupełniają prąd. Gdy zajdzie taka potrzeba, mogą podjechać w dowolne miejsce w pobliżu i przekazać energię do akumulatorów zaparkowanego auta.

Cały proces odbywa się w pełni automatycznie i bez udziału człowieka, na podstawie interfejsu komunikacyjnego Car-to-X i aplikacji. Robot jest w stanie zlokalizować dany samochód i samodzielnie przeprowadzić cały proces ładowania, a następnie wrócić do bazy.

Obraz
© mat. prasowe

Według Volkswagena rozwiązanie to pozwoli nie tylko oszczędzić czas kierowcy, ale i uprości proces budowy infrastruktury. Wyobraźmy sobie parking w centrum handlowym, gdzie zamiast kilku stacjonarnych punktów może stanąć jeden, zasilający wyłącznie roboty. Te, na wezwanie z aplikacji, mogą natomiast poruszać się po całym parkingu i ładować pojazdy stojące w dowolnym miejscu w pobliżu.

W najbliższych miesiącach powinniśmy poznać kolejne szczegóły i plany VW dotyczące wdrożenia tego rozwiązania na szerszą skalę. Już dziś jednak widać w nim ogromną szansę na usprawnienie procesu ładowania i szybszą rozbudowę infrastruktury.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)