Ładowanie bez udziału człowieka. Roboty VW ułatwią życie kierowcom aut na prąd

Ładowanie jest obecnie jedną z najbardziej problematycznych czynności dla posiadaczy aut elektrycznych. Począwszy od dostępności stacji, przez czasochłonność samego procesu zasilania, a skończywszy na konieczności udziału człowieka. VW chce zminimalizować te uciążliwości, stosując roboty.

Rozwiązanie Volkswagena jest genialne w swojej "prostocie".Rozwiązanie Volkswagena jest genialne w swojej "prostocie".
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Pierwsze wzmianki o droidach Volkswagena wspomagających proces ładowania dotarły do nas około rok temu. Niemcy zapowiedzieli wówczas pracę nad robotami, które wyręczą ludzi w całym procesie uzupełniania energii akumulatorów. Teraz producent przedstawił pierwsze działające prototypy, które stanowią zapowiedź niemałej rewolucji.

Pomysł na roboty do ładowania wydaje się dość banalny, ale jeśli weźmiemy pod uwagę, ile problemów rozwiążą takie urządzenia, trudno zrozumieć dlaczego musieliśmy czekać na nie tak długo. Koncepcja jest prosta. Roboty będące niczym innym jak mobilnymi ładowarkami stoją w określonym punkcie zbornym, w którym stale uzupełniają prąd. Gdy zajdzie taka potrzeba, mogą podjechać w dowolne miejsce w pobliżu i przekazać energię do akumulatorów zaparkowanego auta.

Cały proces odbywa się w pełni automatycznie i bez udziału człowieka, na podstawie interfejsu komunikacyjnego Car-to-X i aplikacji. Robot jest w stanie zlokalizować dany samochód i samodzielnie przeprowadzić cały proces ładowania, a następnie wrócić do bazy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Według Volkswagena rozwiązanie to pozwoli nie tylko oszczędzić czas kierowcy, ale i uprości proces budowy infrastruktury. Wyobraźmy sobie parking w centrum handlowym, gdzie zamiast kilku stacjonarnych punktów może stanąć jeden, zasilający wyłącznie roboty. Te, na wezwanie z aplikacji, mogą natomiast poruszać się po całym parkingu i ładować pojazdy stojące w dowolnym miejscu w pobliżu.

W najbliższych miesiącach powinniśmy poznać kolejne szczegóły i plany VW dotyczące wdrożenia tego rozwiązania na szerszą skalę. Już dziś jednak widać w nim ogromną szansę na usprawnienie procesu ładowania i szybszą rozbudowę infrastruktury.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie