Niemcy nie chcą zakazu sprzedaży aut spalinowych. Mają alternatywę

Zdaniem wielu producentów aut nie istnieje alternatywa dla samochodów elektrycznych i tylko takie będą sprzedawane po roku 2035 w Europie. Wszystko po to, by zmniejszyć emisję CO2. Niemcy są jednak innego zdania i mają alternatywę.

Auto może być "zielone", jeśli będzie można tankować "zielone" paliwo. Taką koncepcję mają NiemcyAuto może być "zielone", jeśli będzie można tankować "zielone" paliwo. Taką koncepcję mają Niemcy
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Niemiecki minister transportu Volker Wissing mówi "nie" Komisji Europejskiej, która planuje wprowadzenie zakazu sprzedaży aut spalinowych od roku 2035. Alternatywą mają być samochody elektryczne lub wodorowe, czyli też elektryczne. Generalnie chodzi o zlikwidowanie emisji do zera w lekkim transporcie. Takie zakazy miałyby obowiązywać na terenie całej Unii Europejskiej.

Niemiecki polityk ma dla UE następującą propozycję: "Chcemy, by silniki spalinowe nadal były sprzedawane po 2035 roku pod warunkiem, że auta będą napędzane paliwami syntetycznymi".

Teoretycznie już teraz moglibyśmy wlewać do baków paliwa syntetyczne, gdyby były dostępne w sprzedaży. Do procesu ich produkcji wykorzystuje się m.in. dwutlenek węgla, a nie zawierają np. węglowodorów, związków azotu i siarki. Są więc teoretycznie neutralne pod względem CO2. Niemcy mocno zaangażowali się w pracę nad nimi, bo mają w tym interes.

Konkretnie chodzi o Grupę Volkswagena, szczególnie takie firmy jak Audi i Porsche. Nie dalej jak dzień wcześniej Audi ogłosiło, że ich silnik V6 TDI jest gotowy do tankowania paliw HVO (paliwa odnawialne), co może zmniejszyć emisję CO2 o około 70-95 proc.

Ogólnie niemieckie firmy motoryzacyjne nie są szczególnie zainteresowane deklaracjami o zakończeniu produkcji aut spalinowych. Mowa tu o takich markach, jak m.in. Ford, Volvo, Hyundai, Kia czy Jaguar. Jednym z pierwszych przeciwnych wprowadzaniu na siłę aut elektrycznych na miejsce spalinowych był Mercedes. Jego przedstawiciele twierdzą, że są gotowi na elektromobilność, ale będą produkować samochody spalinowe tak długo, jak będzie wymagał tego rynek. Podobnego zdania jest Herbert Diess, szef Volkswagena.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne