Nissan Qashqai e-Power to elektryk na benzynę. Ma być lepszy niż zwykła hybryda

Nissan uzupełnia gamę swojego crossovera o nową, hybrydową wersję. W przeciwieństwie do większości konkurentów silnik spalinowy nie odpowiada tu bezpośrednio za napęd, lecz pełni jedynie rolę generatora dla systemu elektrycznego.

Nissan Qashqai e-PowerNissan Qashqai e-Power
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Nissan
Aleksander Ruciński
1

W zdecydowanej większości klasycznych hybryd silnik elektryczny jest jedynie dodatkiem do jednostki spalinowej. Nissan postanowił odwrócić te proporcje, wysuwając prąd na pierwszy plan. Mimo to wciąż nie obejdzie się bez wizyt na stacjach paliw.

Pod maską Qashqaia e-Power znajdziemy benzynową jednostkę 1.5, która generuje 158 KM, jednak nawet ułamek tej wartości nie trafia bezpośrednio na koła. Rola spaliniaka ogranicza się bowiem do bycia generatorem dla właściwego, 190-konnego silnika elektrycznego - bezpośrednio lub z wykorzystaniem akumulatora.

Nissan twierdzi, że taki zestaw pozwala optymalnie wykorzystywać energię pochodzącą z paliwa, co obniża zużycie benzyny i tym samym emisję szkodliwych substancji. Średnie spalanie obiecywane przez producenta to 5,3 litra na 100 km.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power © mat. prasowe / Nissan

Nie bez znaczenia jest też płynność jazdy, bliższa raczej pojazdom elektrycznym niż spalinowym. Warto wspomnieć, że na pokładzie zagości również system e-Pedal, wykorzystujący silne hamowanie regeneracyjne umożliwiające jazdę bez użycia hamulców.

Pierwsze sztuki nietypowej hybrydy powinny trafić do salonów w drugiej połowie 2022 roku. Ceny na razie pozostają nieznane, lecz można podejrzewać, że nie będzie to najtańsza propozycja w gamie.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power © mat. prasowe / Nissan

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas