Nissan Qashqai e-Power to elektryk na benzynę. Ma być lepszy niż zwykła hybryda

Nissan uzupełnia gamę swojego crossovera o nową, hybrydową wersję. W przeciwieństwie do większości konkurentów silnik spalinowy nie odpowiada tu bezpośrednio za napęd, lecz pełni jedynie rolę generatora dla systemu elektrycznego.

Nissan Qashqai e-PowerNissan Qashqai e-Power
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Nissan
Aleksander Ruciński

W zdecydowanej większości klasycznych hybryd silnik elektryczny jest jedynie dodatkiem do jednostki spalinowej. Nissan postanowił odwrócić te proporcje, wysuwając prąd na pierwszy plan. Mimo to wciąż nie obejdzie się bez wizyt na stacjach paliw.

Pod maską Qashqaia e-Power znajdziemy benzynową jednostkę 1.5, która generuje 158 KM, jednak nawet ułamek tej wartości nie trafia bezpośrednio na koła. Rola spaliniaka ogranicza się bowiem do bycia generatorem dla właściwego, 190-konnego silnika elektrycznego - bezpośrednio lub z wykorzystaniem akumulatora.

Nissan twierdzi, że taki zestaw pozwala optymalnie wykorzystywać energię pochodzącą z paliwa, co obniża zużycie benzyny i tym samym emisję szkodliwych substancji. Średnie spalanie obiecywane przez producenta to 5,3 litra na 100 km.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power © mat. prasowe / Nissan

Nie bez znaczenia jest też płynność jazdy, bliższa raczej pojazdom elektrycznym niż spalinowym. Warto wspomnieć, że na pokładzie zagości również system e-Pedal, wykorzystujący silne hamowanie regeneracyjne umożliwiające jazdę bez użycia hamulców.

Pierwsze sztuki nietypowej hybrydy powinny trafić do salonów w drugiej połowie 2022 roku. Ceny na razie pozostają nieznane, lecz można podejrzewać, że nie będzie to najtańsza propozycja w gamie.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power © mat. prasowe / Nissan

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie