Tesla rozładowała się przez upały? Właściciel nie mógł nic zrobić

Pewien właściciel tesli w Stanach Zjednoczonych nie mógł otworzyć samochodu po tym, jak 12-woltowy akumulator, który zasila mniejsze funkcje samochodu, w tym okna i drzwi, rozładował się podczas letniego upału w Teksasie.

Karta klucz w tym przypadku była bezużytecznaKarta klucz w tym przypadku była bezużyteczna
Źródło zdjęć: © Twitter
3

Do zdarzenia doszło w amerykańskim stanie Teksas, słynącym z częstych upałów. "Co zrobić, gdy jest tak gorąco, że twoja tesla nie reaguje na aplikację mobilną ani fizyczny klucz?" – zapytał ironicznie na Twitterze Dennis Hegstad, właściciel pojazdu. "Nie mogę otworzyć samochodu ani przesunąć go, aby dotrzeć do punktu ładowania" – dodał.

Do swojego postu mężczyzna dołączył również film, na którym pokazał, jak bezskutecznie próbował dostać się do elektryka za pomocą swojej karty klucza Tesli. Hegstad poinformował, że jego Model 3 z 2018 roku miał jeszcze około 130 mil zasięgu (209 kilometrów), kiedy obudził się rano w dniu feralnego zdarzenia. Opublikował również zdjęcie z aplikacji Tesli pokazujące, że "nie może znaleźć pojazdu", aby go odblokować.

Tesle nie mają tradycyjnych kluczy, natomiast karta wykorzystuje sygnały radiowe krótkiego zasięgu do komunikacji z samochodem i otwierania drzwi. Hegstad powiedział w rozmowie z serwisem Insider, że później dowiedział się, że 12-woltowy akumulator Tesli całkowicie się wyczerpał. Ten działa wraz ze znacznie większym akumulatorem litowo-jonowym i zasila mniejsze funkcje wewnątrz pojazdu, w tym oświetlenie wnętrza, zamki drzwi i wycieraczki przedniej szyby.

Od zeszłego roku Tesla zaczęła wysyłać właścicielom powiadomienia push, kiedy nadszedł czas na wymianę baterii, jednak Hegstad poinformował, że nie pamięta, czy otrzymał powiadomienie. Nowsze samochody Model 3 mają również 16-woltowy akumulator zamiast 12-woltowego. Producent nie stwierdził, jak doszło do tego, że akumulator niskonapięciowy się wyczerpał. Właściciel ma jednak własną teorię. Uważa, że może to być spowodowane wysokimi temperaturami w Teksasie, które sięgają tego lata nawet 35 stopni Celsjusza.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas