Volvo zbuduje sieć ładowarek w Polsce, ale nie będzie na tym zarabiać

Konferencja Impact w Poznaniu, ogłoszenie programu EV City powered by Volvo
Konferencja Impact w Poznaniu, ogłoszenie programu EV City powered by Volvo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo
Błażej Buliński

17.05.2024 09:44, aktual.: 17.05.2024 14:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podczas konferencji Impact w Poznaniu szef Volvo Car Poland ogłosił program eV City powered by Volvo. Importer planuje wspólnie ze swoimi dilerami i lokalnymi samorządami zbudować w Polsce 130 stacji ładowania o mocy 175 kW.

Volvo nie odstępuje od swojego planu rychłej elektryfikacji i intensyfikuje działania w naszym kraju. W 2030 roku zamierza klientom oferować wyłącznie elektryki, a ponadto w 2040 roku osiągnąć pełną neutralność klimatyczną swojej działalności. Aby osiągnąć ten cel w Polsce i popularyzować elektromobilność, Volvo zamierza dołożyć swoją cegiełkę do rozwoju infrastruktury ładowania. Emil Dembiński, dyrektor zarządzający Volvo Car Poland, zapowiedział podczas konferencji Impact w Poznaniu uruchomienie programu eV City powered by Volvo.

EV City powered by Volvo
EV City powered by Volvo© Materiały prasowe | Volvo

To ogólnopolski projekt, który ma na celu poprawę czystości powietrza w 35 największych polskich miastach. Volvo chce wspólnie ze swoimi dilerami zbudować łącznie 130 szybkich, dwustanowiskowych stacji ładowania DC o mocy 175 kW. Ładowarki mają powstać w porozumieniu z samorządami, w miejscach najbardziej przydatnych mieszkańcom.

Z drugiej strony eV City ma być platformą współpracy między biznesem i samorządami. Specjalny fundusz grantowy ma umożliwić mieszkańcom realizację innych inicjatyw polepszających szeroko pojętą jakość życia lokalnej społeczności. Przedstawiciele firmy deklarują, że po pierwszych rozmowach z samorządami chęć skorzystania z grantów wyrazili już przedstawiciele trzech polskich miast. Volvo nie podaje szczegółów wysokości grantów, zdradza jedynie, że działania edukacyjne wokół programu eV City będą realizowane przy wsparciu firmy mLeasing.

Kierowcy, żeby przesiąść się do elektryków, muszą mieć perspektywę ich szybkiego ładowania, czyli w ciągu ok. 20 minut do 70-80 proc., w dogodnym komunikacyjnie miejscu. Dziś zapewniających to szybkich ładowarek o mocy 150 kW i więcej mamy w Polsce ok. 250, z czego już około 30 zostało zainstalowanych przez dealerów Volvo. Do końca przyszłego roku wspólnie planujemy dostawić kolejnych 100.

Stacje szybkiego ładowania nie będą dla nas stanowić źródła przychodu, ale wiemy, że tylko w ten sposób możemy zmniejszyć bariery związane z elektromobilnością i sprawić, by zielona ewolucja mogła się dokonać. Zapraszamy samorządy do współpracy i włączania się w budowanie eV Cities – elektromobilnych, czystych miast przyszłości.

Emil Dembiński nowym prezesem Volvo Car PolandEmil DembińskiManaging Director Volvo Car Poland
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)