WAŻNE
TERAZ

Kto za Banasia? Koalicjanci szykują kandydatów na szefa NIK

Volvo zbuduje sieć ładowarek w Polsce, ale nie będzie na tym zarabiać

Podczas konferencji Impact w Poznaniu szef Volvo Car Poland ogłosił program eV City powered by Volvo. Importer planuje wspólnie ze swoimi dilerami i lokalnymi samorządami zbudować w Polsce 130 stacji ładowania o mocy 175 kW.

Konferencja Impact w Poznaniu, ogłoszenie programu EV City powered by VolvoKonferencja Impact w Poznaniu, ogłoszenie programu EV City powered by Volvo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo
Błażej Buliński

Volvo nie odstępuje od swojego planu rychłej elektryfikacji i intensyfikuje działania w naszym kraju. W 2030 roku zamierza klientom oferować wyłącznie elektryki, a ponadto w 2040 roku osiągnąć pełną neutralność klimatyczną swojej działalności. Aby osiągnąć ten cel w Polsce i popularyzować elektromobilność, Volvo zamierza dołożyć swoją cegiełkę do rozwoju infrastruktury ładowania. Emil Dembiński, dyrektor zarządzający Volvo Car Poland, zapowiedział podczas konferencji Impact w Poznaniu uruchomienie programu eV City powered by Volvo.

EV City powered by Volvo
EV City powered by Volvo © Materiały prasowe | Volvo

To ogólnopolski projekt, który ma na celu poprawę czystości powietrza w 35 największych polskich miastach. Volvo chce wspólnie ze swoimi dilerami zbudować łącznie 130 szybkich, dwustanowiskowych stacji ładowania DC o mocy 175 kW. Ładowarki mają powstać w porozumieniu z samorządami, w miejscach najbardziej przydatnych mieszkańcom.

Z drugiej strony eV City ma być platformą współpracy między biznesem i samorządami. Specjalny fundusz grantowy ma umożliwić mieszkańcom realizację innych inicjatyw polepszających szeroko pojętą jakość życia lokalnej społeczności. Przedstawiciele firmy deklarują, że po pierwszych rozmowach z samorządami chęć skorzystania z grantów wyrazili już przedstawiciele trzech polskich miast. Volvo nie podaje szczegółów wysokości grantów, zdradza jedynie, że działania edukacyjne wokół programu eV City będą realizowane przy wsparciu firmy mLeasing.

Kierowcy, żeby przesiąść się do elektryków, muszą mieć perspektywę ich szybkiego ładowania, czyli w ciągu ok. 20 minut do 70-80 proc., w dogodnym komunikacyjnie miejscu. Dziś zapewniających to szybkich ładowarek o mocy 150 kW i więcej mamy w Polsce ok. 250, z czego już około 30 zostało zainstalowanych przez dealerów Volvo. Do końca przyszłego roku wspólnie planujemy dostawić kolejnych 100.

Stacje szybkiego ładowania nie będą dla nas stanowić źródła przychodu, ale wiemy, że tylko w ten sposób możemy zmniejszyć bariery związane z elektromobilnością i sprawić, by zielona ewolucja mogła się dokonać. Zapraszamy samorządy do współpracy i włączania się w budowanie eV Cities – elektromobilnych, czystych miast przyszłości.

Emil Dembiński
Managing Director Volvo Car Poland

Wybrane dla Ciebie

Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie