Zmiany na stacjach GreenWay. Od kwietnia nowe ceny za ładowanie i pożegnanie 40 kW 

GreenWay szykuje się na wejście w życie tzw. e-taryfy. W związku z tym od kwietnia będzie obowiązywał nowy cennik za ładowanie oraz nowe stawki abonamentowe. Urządzenia o mocy ograniczonej do 40 kW zostaną odblokowane i umożliwią ładowanie z 50 kW.

Ładowanie na stacjach takich jak ta, o mocy 90 kW, może być teraz droższe.Ładowanie na stacjach takich jak ta, o mocy 90 kW, może być teraz droższe.
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Od 1 kwietnia w Polsce będzie obowiązywała tzw. e-taryfa, czyli nowy sposób rozliczania dla operatorów stacji ładowania. Dotychczas obsługa urządzeń o mocy ponad 40 kW wiązała się z wysokimi kosztami stałymi, stąd pojawiały się ograniczenia. E-taryfa zmieni to, a efekty już zaczynają być widoczne. GreenWay zapowiedział odblokowanie kilkudziesięciu urządzeń w Polsce.

"Część naszych ładowarek ma moc ograniczoną do 40 kW z uwagi na wysokie stałe opłaty dystrybucyjne" - komentuje Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. - "Obniżenie tych opłat w e-taryfie pozwala nam na podniesienie mocy i skrócenie czasu ładowania. Chcemy, aby pozytywne efekty tej zmiany odczuli jak najszybciej nasi klienci" – dodaje.

W pierwszej kolejności moc zostanie zwiększona na około 40 ładowarkach. W planach jest też odblokowanie kolejnych kilkunastu punktów, choć tutaj operator jest uzależniony od zakładów energetycznych – konieczna jest bowiem modyfikacja przyłącza.

GreenWay - ceny ładowania (2021)

Wejście w życie e-taryfy przekłada się też bezpośrednio na ceny ładowania. Operator ciągle będzie umożliwiał rozliczanie się na dwa sposoby: ad-hoc lub w ramach jednego z trzech abonamentów. Zmieniają się jednak stawki.

W planie standardowym opłata za 1 kWh z szybkiej ładowarki o mocy ponad 25 kW będzie wynosić 2,09 zł w przypadku mocy od 25 do 70 kW, 2,39 zł dla mocy od 70 do 140 kW lub 2,59 przy mocy ponad 140 kW, a czas bez dodatkowej opłaty został wydłużony z 45 do 60 min. Wcześniej kwoty wahały się od 1,97 do 2,59 zł. Na stacji AC za 1 kWh zapłacimy teraz 1,29 zł (a nie 1,14 zł jak dotychczas), a czas bez opłaty to ciągle 180 min.

Opłaty za abonamenty zostały zmniejszone o 10 zł. Zmniejszona została też stawka za ładowanie na AC – z 1,14 zł za 1 kWh do 0,99 zł (Energia Max) lub 1,09 zł (Energia Plus). Na szybkich ładowarkach będzie można zapłacić jednak więcej, bo niektóre ceny zostały zwiększone, choć trzeba pamiętać, że wydłużony został czas bez dodatkowej opłaty. Wszystkie stawki prezentuję w poniższej tabelki.

Opłaty za ładowanie GreenWay
 Energia StandardEnergia PlusEnergia Max

Opłata

abonamentowa

0,00 zł/msc29,99 zł/msc89,99 zł/msc
 Stawka za 1 kWh (zł)Czas bez opłaty (min)Stawka za 1 kWh (zł)Czas bez opłaty (min)Stawka za 1 kWh (zł)Czas bez opłaty (min)
AC i DC ≤ 25 kW1,291801,093600,99480
DC 25 < x ≤ 70 kW2,09601,59751,2990
DC 70 < x ≤ 140 kW2,39601,74751,3990
DC > 140 kW2,59601,89751,4990

Opłata dodatkowa za czas ładowania jest stała dla każdego z abonamentów i wynosi 0,05 zł/min. dla ładowania AC i DC do 25 kW włącznie lub 0,40 zł dla mocniejszych wariantów.

Stawki ładowania bez rejestracji prezentują się następująco:

  • AC i DC ≤ 25 kW - 1,59 zł/kWh
  • DC 25 140 kW - 2,99 zł/kWh

W tym wypadku czas bez dodatkowej opłaty jest taki sam, jak przy abonamencie Energia Standard, czyli wynosi 180 min. dla najsłabszego wariantu oraz 60 min. dla wyższych.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy