Karta GreenWay ułatwia korzystanie z ładowarek. Zobacz, jak ją wyrobić

Kierowcy aut elektrycznych i hybryd typu plug-in, którzy chcą skorzystać z publicznej stacji ładowania GreenWay, nie muszą jej aktywować za pomocą telefonu. Wygodnym rozwiązaniem jest użycie karty RFID. Oto jak ją otrzymać i ile kosztuje.

Karta nie jest niezbędna do uruchomienia ładowania, ale się przydajeKarta nie jest niezbędna do uruchomienia ładowania, ale się przydaje
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Ładowanie samochodu elektrycznego nie zawsze ogranicza się do podpięcia odpowiedniego kabla. W przypadku wielu stacji niezbędna jest aktywacja usługi. Tak wygląda sytuacja na ładowarkach GreenWay, najpopularniejszego operatora w Polsce. Można to zrobić, np. używając karty RFID.

Jak wyrobić kartę GreenWay?

Kartę RFID otrzymuje się podczas rejestracji w sieci GreenWay. Założenie konta jest bezpłatne. Możesz to zrobić na stronie GreenWayPolska.pl, klikając w zakładkę "Rejestracja" na górym pasku. Tam należy wybrać opcję "Rejestracja klienta (ładowanie wielorazowe)", a następnie wypełnić niezbędne dane w formularzu i postępować zgodnie ze wskazówkami na stronie. Zwracam szczególną uwagę na poprawne wypełnienie ostatniego pola na pierwszej stronie – adres do wysyłki. To tam wysłana zostanie karta.

Ile kosztuje wyrobienie karty GreenWay?

Pierwsza karta dla klienta jest bezpłatna – nie trzeba płacić ani za wyrobienie jej, ani za wysyłkę. Każda kolejna karta kosztuje 25 zł. Płatność jest pobierana również w sytuacji, gdy pierwsze zostanie zniszczona lub zgubiona.

Kiedy potrzebuję karty GreenWay?

Karta GreenWay służy wyłącznie do aktywowania i kończenia usługi ładowania. Z wyglądu przypomina ona dowolną kartę płatniczą, choć nie znajdziemy na niej pasków magnetycznych czy chipów. Wystarczy przyłożyć ją do wyznaczonego pola na ładowarce, a usługa zostanie włączona. Taka karta jest przypisana do naszego konta, więc stacje wie, kto z niej korzysta.

Jeśli nie masz karty, możesz użyć aplikacji mobilnej na smartfonie. Jest ona dostępna bezpłatnie na platformy iOS oraz Android. Dzięki niej, po uprzednim zalogowaniu się, możesz wybrać stację, z której chcesz skorzystać, i aktywować ładowanie. Podobnie jak w przypadku karty, z jej poziomu można również zakończyć usługę. Ostatnim wariantem jest użycie przeglądarki na smartfonie lub komputerze.

Odpowiedź na wcześniej pytanie brzmi więc: nie potrzebujesz karty. To, czy użyjesz karty, czy skorzystasz z innej opcji, jest tak naprawdę kwestią preferencji kierowcy. Ja lubię jej używać, ponieważ z mojego doświadczenia w ten sposób proces rozpoczęcia ładowania trwa krócej. Może przydać się ona też na niektórych bezpłatnych stacjach, które wymagają autoryzacji dowolną kartą.

Warto tu jednak dodać, że korzystanie z sieci GreenWay nie wymaga rejestracji. Z usługi można skorzystać jednorazowo, rozpoczynając ładowanie przez stronę internetową. Trzeba jednak liczyć się z tym, że jest to zdecydowanie najdroższy sposób na korzystanie z tych ładowarek. Koszt 1 kWh wynosi wtedy od 1,31 do 2,52 zł.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem