BYD Han kontra test łosia. Chiński sedan nie spisał się najlepiej

BYD Han sprawdzony w teście łosia
BYD Han sprawdzony w teście łosia
Źródło zdjęć: © YouTube | km77
Kamil Niewiński

18.09.2023 22:18, aktual.: 19.09.2023 18:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Test łosia oczywiście nie powinien być najważniejszym wyznacznikiem przy wybieraniu auta, ale kłopoty z jego wykonaniem może wzbudzić pewne wątpliwości w aspekcie bezpieczeństwa. Wspomniany test zdejmuje sen z powiek ważnemu modelowi marki BYD.

BYD Han był jednym z pierwszych modeli chińskiego producenta, który trafił na europejski rynek. Stało się to już w 2020 r., a więc jeszcze przed rozpoczęciem się prawdziwego wybuchu popularności aut z Państwa Środka. Ambicje, jak na potentata chińskiego rynku, były oczywiście wielkie. Za cenę ok. 330 tys. zł BYD Han chce na rynku walczyć chociażby z Teslą Model 3, BMW i5 czy Mercedesem EQE.

BYD Han z pewnością może imponować swoimi możliwościami — przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3.9 s, a przewidywany zasięg to naprawdę przyzwoite 512 km. Nadal jednak mówimy o aucie z Chin, które przez sporą część europejskiego środowiska nie może liczyć na ciepłe przyjęcie. Nic więc dziwnego, że każda wpadka od razu jest szeroko komentowana i tak też jest tym razem.

Han został bowiem wzięty pod lupę przez popularny hiszpański kanał motoryzacyjny km77, znany z przeprowadzania dość zaawansowanych testów. W szczególności słyną oni z wykonywania slalomów czy testu łosia i to właśnie tutaj BYD Han został dość mocno od swojej najbliższej rynkowej konkurencji.

BYD Han 2023 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com

Han najzwyczajniej w świecie nie jest autem, które dobrze się prowadzi. Pokazał to już slalom, gdzie pojawiły się problemy z bezwładnością tylnej osi, a także bardzo gwałtowną reakcją auta na manipulowanie pedałem gazu. Czas na poziomie 23,9 s stawia Hana na równi z… BMW X1. 

Test łosia również nie okazał się spektakularny. Pierwszy przejazd z prędkością 77 km/h, która jest przez km77 brana jako punkt wyjściowy, był klapą — Han okazał się niezwykle podsterowny i zmiótł pachołki. Auto niemal dało radę ukończyć test przy prędkości 74 km/h, lecz pierwszy czysty przejazd wykonano dopiero przy prędkości 70 km/h. Dla porównania Mercedes EQE zdołał zdać test przy prędkości 74 km/h.

Recenzent Alfonso Herrero w swoim podsumowaniu bez większych ogródek stwierdził, że BYD Han nie może być rozpatrywany jako auto sportowe pomimo swoich osiągów i pod kątem prowadzenia znacznie odstaje od swojej konkurencji rynkowej. Plusem jest za to wygoda i luksus we wnętrzu auta. To właśnie tutaj Han zresztą szuka swojej rynkowej przewagi, mimo że konkurenci bynajmniej nie oszczędzają przecież na wygodzie użytkowania swoich aut.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)