Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii

Można się już pogubić! Na polski rynek wjeżdża kolejna chińska marka – Chery. Sam koncern o tej nazwie jest właścicielem Omody i Jaecoo, które "zażarły" w naszym kraju. Ale i to nie koniec premier.

Premiera marki CheryPremiera marki Chery
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Do maja 2025 roku Omoda i Jaecoo zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce w klasyfikacji sprzedaży chińskich marek w Polsce. To, jakby nie patrzeć, robiące wrażenie 2475 i 2137 egzemplarzy. Liderem pozostaje MG, na które zdecydowało się 5357 osób.

Przynęta więc zadziałała i Chery (koncern) robi kolejny krok, wprowadzając do Polski Chery (markę). W ofercie znajdziemy na razie dwa SUV-y z serii Tiggo – 7 i 8. Współdzielą one rozwiązania techniczne Omody, a są skierowane do bardziej konserwatywnych klientów, ceniących funkcjonalność. Ciekawe, czy Chińczycy nie zrobią sobie "niespodzianki" jak GM w latach 90. XX wieku, gdy marki jednego koncernu wbijały sobie noże w plecy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samochód Roku Internautów Wirtualnej Polski 2025: Dacia Bigster

Pod maską dostajemy jednostkę 1,6 l o mocy 147 KM. Alternatywą jest hybryda mająca 279 KM (Omoda podaje znacznie wyższą moc, bo po prostu sumuje silniki elektryczny i spalinowy, zamiast podawać faktyczną moc systemową).

Tiggo 7 bierze na celownik Kię Sportage czy Hyundaia Tucsona. Oczywiście Polska jest rynkiem wrażliwym na ceny, więc Chińczycy grają bardzo agresywnie. Wersja essential kosztuje 124 900 zł, a otrzymujemy 18-calowe felgi, światła LED-owe, kamerę cofania, 6 głośników, bezkluczykowy dostęp czy dwustrefową klimatyzację. Wystarczy jednak dorzucić 10 tys. zł i mamy skórzane, podgrzewane fotele czy bezprzewodową ładowarkę.

Premiera marki Chery
Premiera marki Chery © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Wnętrza modeli Tiggo są nie tylko podobne do siebie, ale i do innych samochodów z Chin. Dwa ekrany przed kierowcą, ładowarka na środku i masa elementów zaciągniętych z europejskich marek. Pierwsze wrażenie jest pozytywne, ale na ostateczny werdykt wolę poczekać do czasu, gdy auta już przyjadą na testy.

Tiggo 8 jest konkurentem nieco większych SUV-ów, ale tak naprawdę jest nieco dłuższym Tiggo 7 (różnicę widać między innymi na słupkach C). Tutaj ceny startują od 149 900 zł z silnikiem 1,6 l lub 169 900 zł za hybrydę 1,5 l o mocy 279 KM.

Premiera marki Chery
Premiera marki Chery © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Koncern Chery najwyraźniej już wyciągnął doświadczenia z wprowadzania poprzednich marek do Polski i od razu może zaproponować finansowanie na poziomie 1 proc. wartości auta (we współpracy z bankiem Santander).

1 lipca działalność rozpocznie 11 punktów dealerskich, ale plany już obejmują ponad 40 salonów. Chery daje 7 lat gwarancji (do 150 tys. km) oraz do 8 lat na baterie w hybrydach. Marka przygotowała już magazyn z częściami i zapewnia, że jest w stanie je dostarczyć do serwisu w ciągu 24 godzin.

No i najważniejsze: to nie koniec ekspansji koncernu. Ma on w planach wprowadzić też markę Exlantix.

  • Premiera marki Chery
  • Premiera marki Chery
  • Premiera marki Chery
  • Premiera marki Chery
  • Premiera marki Chery
  • Premiera marki Chery
  • Premiera marki Chery
[1/7] Premiera marki Chery Źródło zdjęć: WP Autokult | Mateusz Lubczański
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony