Hertz łączy siły z Polestarem. Kupi 65 tys. szwedzkich elektryków

Globalna sieć wypożyczalni samochodów Hertz oraz szwedzko-chińskie przedsiębiorstwo Polestar specjalizujące się w produkcji aut elektrycznych oficjalnie nawiązali współpracę. Porozumienie zakłada elektryfikację floty Hertza.

Umowa o współpracy to duża szansa dla obydwu firmUmowa o współpracy to duża szansa dla obydwu firm
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hertz
Aleksander Ruciński

Polestar nie musi martwić się o sprzedaż w najbliższych pięciu latach, dzięki historycznej umowie z siecią wypożyczalni Hertz. Ta dotychczas chętnie współpracowała z Teslą. Teraz zamierza realizować plan elektryfikacji przy udziale innej marki.

To ogromna szansa dla szwedzko-chińskiego przedsiębiorstwa, które w porównaniu z Teslą dopiero raczkuje w świecie elektromobilności. Dzięki umowie z Hertzem może się to jednak szybko zmienić. Sieć zamierza bowiem zakupić aż 65 tys. polestarów w ciągu najbliższych 5 lat.

Klienci Hertza będą mogli korzystać z polestarów 2 już od wiosny 2022 roku. W Ameryce Północnej i Australii auta pojawią się kilka miesięcy później. Jak na razie wybór ograniczy się wyłącznie do wspomnianego sedana. Polestar wciąż pracuje jednak nad rozbudową gamy, której przedstawiciele również dołączą do floty Hertza w przyszłości.

Porozumienie przybliży Hertza do realizacji celu, jakim jest utworzenie największej floty aut elektrycznych w Ameryce Północnej i jednej z największych na świecie.

"Współpracując z liderami branży EV, takimi jak Polestar, możemy przyspieszyć elektryfikację, zapewniając najemcom i klientom korporacyjnym wysokiej jakości produkty, wyjątkowe wrażenia z jazdy i niższy ślad węglowy" - twierdzi Stephen Scherr, dyrektor generalny Hertz.

Polestar z kolei zyska podstawy do dalszego, stabilnego rozwoju i finansowy zastrzyk pozwalający rozbudowywać przyszłą ofertę. Wygląda na to, że skorzystają wszyscy, z klientami Hertza i Polestara włącznie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie