Niemcy chcą zwiększyć liczbę stacji ładowania do elektryków. W tle ogromne pieniądze

Niemcy przyśpieszają z elektryfikacją. Przeznaczą ok. 900 mln euro na dotacje związane rozbudowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych dla gospodarstw domowych i firm.

Samochód elektryczny, ładowarka, ładowanie, BMW i3sNiemcy mają obecnie około 90 tys. publicznych punktów ładowania
Źródło zdjęć: © WP | Michał Zieliński
SKOMENTUJ

Największa europejska gospodarka ma obecnie około 90 tys. publicznych punktów ładowania i planuje mieć milion do 2030 r. Póki co realizacja tych zamierzeń nie idzie jednak po myśli naszych zachodnich sąsiadów. Według danych federalnego urzędu motoryzacyjnego KBA Niemcy miały około 1,2 miliona w pełni elektrycznych pojazdów do końca kwietnia br., a to znacznie poniżej celu 15 milionów, który chcą osiągnąć w ciągu najbliższych 7 lat.

Główne przyczyny opóźnień w sprzedaży elektryków to wysokie ceny, ograniczony zasięg i brak stacji ładowania, zwłaszcza na terenach wiejskich. W związku z tą sytuacją tamtejsze ministerstwo transportu poinformowało, że wkrótce uruchomi dwa programy finansowania, aby wesprzeć prywatne gospodarstwa domowe i firmy w budowie stacji ładowania z własnym zasilaniem.

Ministerstwo dodało, że od tej jesieni będzie dostępnych ok. 500 mln euro dotacji na promowanie samodzielnego zaopatrzenia w ładowarki w prywatnych budynkach mieszkalnych, pod warunkiem, że mieszkańcy już posiadają samochód elektryczny. Od lata przyszłego roku dodatkowe 400 mln euro zostanie natomiast przeznaczone dla firm, które chcą zbudować infrastrukturę szybkiego ładowania samochodów dostawczych i ciężarowych.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu