WAŻNE
TERAZ

Trump rozmawiał z Putinem. Jest komunikat Białego Domu

Tesla Model S Plaid nowym rekordzistą Nürburgringu. Tak przynajmniej twierdzi Elon Musk

Tesla Model S Plaid jest najszybszym produkcyjnym elektrykiem na Nürburgringu - wynika z tweeta opublikowanego przez Elona Muska. Wszystko wskazuje, że producent w końcu dopiął swego, bijąc dotychczasowego rekordzistę, Porsche Taycana.

Musk twierdzi, że rekord padł łupem całkowicie seryjnego autaMusk twierdzi, że rekord padł łupem całkowicie seryjnego auta
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Tesla
Aleksander Ruciński

Walka Tesli o najlepszy czas Nürburgringu w kategorii aut elektrycznych to telenowela, która ciągnie się od dobrych kilkunastu miesięcy. Wszystko zaczęło się od śmiałych obietnic Muska, który stwierdził, że Model S Plaid będzie najszybszym elektrykiem w zielonym piekle.

Później producent kilkukrotnie stawiał się w Niemczech, próbując dowieść słów szefa. Z różnym skutkiem. Ostatecznie liderem pozostało Porsche Taycan z czasem 7 minut i 42 sekundy. Tesli nie zostało nic innego, jak spakować manatki. Teraz jednak Amerykanie powrócili do gry. I to ze zdwojoną siłą.

Tak przynajmniej twierdzi Elon Musk, który opublikował wpis potwierdzający rekordową czasówkę Modelu S Plaid. Znajdziecie go poniżej.

7:30.909 to rezultat lepszy o ponad 11 sekund od porsche. Warty odnotowania jest fakt, że wyczynu dokonano fabrycznym pojazdem, bez modyfikacji. Trzeba jednak przyznać, że dane techniczne tej odmiany są imponujące - 1020 KM mocy i 2,1 sekundy do setki to parametry godne najlepszych hipersamochodów.

Model S Plaid at Nürburgring

Trzeba jednak mieć na uwadze, że Porsche nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa. Dotychczasowym rekordzistą był bowiem Taycan Turbo, podczas gdy w zanadrzu jest jeszcze mocniejsza, 760-konna odmiana Turbo S. Niewykluczone, że Niemcy już szykują odpowiedź. Czas pokaże, czy zdołają pobić Amerykanów. Nawet jeśli, to na horyzoncie jest już 1914-konny Rimac Nevera, który może sprawić, że niebawem wszyscy zapomnimy o tej walce.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach