Astony Martiny DB11 i Vantage z elektrycznymi następcami. Potwierdził to szef marki

Elektryfikacja u brytyjskiego producenta aut sportowych przybiera na sile. Po pierwszych modelach z napędem plug-in, już od 2025 roku nowy zarząd zacznie zastępować obecne pozycje z oferty odpowiednikami czysto elektrycznymi. Na pierwszy ogień pójdą wozy GT.

Lagonda All-Terrain Concept zapowiadał w 2019 roku elektryczną przyszłość Astona MartinaLagonda All-Terrain Concept zapowiadał w 2019 roku elektryczną przyszłość Astona Martina
Źródło zdjęć: © fot. Aston Martin Lagonda
Mateusz Żuchowski

Tę rewelację potwierdził sam Tobias Moers w wywiadzie dla magazynu "Automotive News". To kolejna zdecydowana decyzja nowego szefa brytyjskiej marki, który przeszedł do niej z AMG. Mercedes planuje przejąć 20 proc. Astona Martina, co ma dać Brytyjczykom możliwość szerszego korzystania z szerokiego zasobu technologicznego niemieckiego koncernu.

Aston Martin wkracza właśnie w erę elektryfikacji swoich modeli, w czym wydatnie pomogą mu jednostki napędowe Mercedesa. Po pierwszym plug-inie, który już wkrótce wyjedzie na drogi, czyli hiperaucie Valkyrie, drugim będzie niżej pozycjonowany model Valhalla. W jego przypadku na 950 KM złożą się jednostki elektryczne i V8 od AMG.

Lagonda All-Terrain Concept (2019)
Lagonda All-Terrain Concept (2019) © fot. Aston Martin Lagonda

Valhalla wejdzie na rynek w roku 2023. Mniej więcej w tym samym czasie do oferty marki ma dołączyć SUV DBX w wersji plug-in oraz "bazowy" supersamochód marki, zapowiadany przez koncepcyjny model Vanquish. On również będzie korzystał z miksu jednostki benzynowej i części elektrycznej ładowanej z gniazdka.

Według najnowszych doniesień Moersa kolejny krok zostanie postawiony w roku 2025, gdy elektrycznego następcy doczeka się jeden z modeli GT marki, a więc z silnikiem zlokalizowanym z przodu wozu. Najprawdopodobniej będzie to DB11, które zostało zaprezentowane najwcześniej, bo w roku 2016. Poprzedni szef marki, Andy Palmer, szykował następcę na rok 2023, ale jeszcze z tradycyjną jednostką spalinową.

Lagonda All-Terrain Concept (2019)
Lagonda All-Terrain Concept (2019) © fot. Aston Martin Lagonda

Tymczasem sygnały dochodzące od nowego zarządu marki sugerują, że dla benzynowych V8 i V12 w Astonie Martinie nie ma już za bardzo przyszłości. Wkrótce po elektrycznym GT do gamy dołączy elektryczny SUV, który ma stanowić główną siłę produkcyjną marki. Według wcześniej ogłoszonych ustaleń w 2030 roku modele elektryczne i plug-iny mają stanowić aż 90 proc. produkcji.

Tobias Moers jest jednak pewny, że radykalne plany elektryfikacji nie osłabią zainteresowania marką, a wręcz przeciwnie. Jego celem jest podniesienie produkcji z pomocą ekologicznych modeli nowej generacji z obecnego poziomu 6 tys. aut rocznie do 10 tys. Według jego słów elektryczne GT Astona Martina mają zachować swój rozpoznawalny charakter i wygląd, a ich zasięg ma wynosić co najmniej 600 km.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie