Tak Ford oszczędza 1000 dolarów na każdym produkowanym Mach-E. Zmieniono tylko detale

Cięcie kosztów to drugie imię współczesnej branży motoryzacyjnej. Elektromobilność nie jest tu wyjątkiem o czym świadczą poprawki wprowadzone w Mustangu Mach-E. Dyrektor Darren Palmer zdradza co udało się zmienić, by obniżyć koszt produkcji.

Ford Mustang Mach-EFord Mustang Mach-E
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Aleksander Ruciński

Współczesna motoryzacja charakteryzuje się wysoką dynamiką zmian. Jeszcze kilka lat temu producenci chcący dokonać poprawek lub zmian w oferowanych modelach, robili to zazwyczaj w połowie cyklu produktowego, przeprowadzając tzw. lifting. Dziś jednak nie wszyscy chcą czekać. W końcu czas to pieniądz.

  • Jesteśmy w ciągłym progresie. Nie zamierzamy czekać na nowy rok modelowy. Po prostu zmieniamy, co trzeba - mówi dyrektor ds. pojazdów elektrycznych Forda Darren Palmer, w rozmowie z Automotive News Europe. Dzięki takiemu podejściu marce udało się zaoszczędzić dodatkowe 1000 dolarów na produkcji każdego egzemplarza Mustanga Mach-E.

Jak wyjaśnia Palmer, specjalna grupa składająca się z zespołów produkcyjnych, zakupowych i inżynieryjnych zbadała zachowanie konkurencji, dane odczytywane z już użytkowanych pojazdów oraz odzew użytkowników w mediach społecznościowych.

Na tej podstawie postanowiono nieco zmodyfikować kilka elementów wyposażenia. Przykładem jest chociażby przedni bagażnik, który uproszczono, jednocześnie zachowując funkcje doceniane przez klientów, takie jak np. plastikowy odpływ.

Okazało się też, że klienci bardzo chętnie korzystają z podgrzewanych foteli, ale niezbyt często decydują się na opcjonalny system ich wentylacji. Ford postanowił więc wprowadzić podgrzewanie jako standard w każdej wersji, jednocześnie rezygnując z opcji wentylacji. Taka unifikacja oferty, w dużej skali może przełożyć się na zauważalne oszczędności.

Co ciekawe, pole do poprawek dostrzeżono nawet w układzie chłodzenia, zmniejszając liczbę gumowych przewodów aż o 1/3, więc kolejne dolary zostaną w kieszeni producenta.

  • To są możliwości, których szukamy. I nie będziemy czekać do przyszłego roku, zwlekać z drobnymi zmianami. Uważam, że lepiej działać natychmiast i wykorzystywać zdobytą wiedzę również w innych modelach takich jak Lightning i E-Transit - mówi Farley.

Dyrektor przyznał, że takie działania są możliwe i łatwiejsze do realizacji szczególnie w nowoczesnych pojazdach elektrycznych, gdyż te pozwalają zapoznać się z większą ilością danych dotyczących preferencji użytkownika i sposobów wykorzystywania pojazdu.

Niestety nie określił jednoznacznie czy uzyskane oszczędności przełożą się na atrakcyjniejsze ceny modeli zasilanych prądem. Wiele bowiem zależy od sytuacji na rynku, gdzie zdaniem Farleya obecnie popyt przerasta podaż. Przyznł jednak, ze Ford dąży do uczynienia elektromobilności bardziej przystępną i opłacalną.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie