Polestar chce mieć auto z zerowym śladem węglowym. Teraz szuka sposobu, jak je zrobić

Projekt Polestar 0 ma zaowocować samochodem, który faktycznie będzie bezemisyjny. Aby to zrobić, firma potrzebuje wsparcia partnerów z każdej branży. Pierwsi już są, a teraz każdy chętny podmiot będzie mógł zgłosić swój pomysł na pomoc.

Polestar 2Polestar 2
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

26 mln ton CO2e. Tyle według danych Polestara zanieczyszczeń emituje produkcja elektrycznego sedana o prostej nazwie 2. Do tego dochodzą zanieczyszczenia powodowane wytwarzaniem prądu. W zależności od miksu energetycznego całkowita emisja dla "dwójki" może wynieść od 27 do nawet 50 ton CO2e. Polestar celuje w zero.

Stąd ogłoszony w 2021 roku projekt Polestar 0. Na jego czele stanął Hans Pehrson, wcześniej odpowiedzialny za R&D w firmie, a kluczowym zadaniem na ten moment jest zlokalizowanie, gdzie występują emisje. Chcąc zrobić naprawdę neutralne węglowo auto, trzeba wyeliminować je wszystkie, nawet te powstające podczas transportu podzespołów czy wydobyciu minerałów.

Polestar zdaje sobie sprawę z wyzwania, jakie na siebie narzucił, i wprost prosi o wsparcie. Wystosował otwarte zaproszenie do każdego (a więc firmy, uczelni, organizacji, itp.), kto może wspomóc w osiągnięciu celu zera emisji. Obecnie poszukuje partnerów, którzy pomogą w temacie materiałów, funkcji samochodu czy łańcuchu dostaw. Co ważne, nie chodzi tu o równoważenie emisji, a faktyczne wyeliminowanie ich.

Pierwsze firmy już wsparły projekt. Jak podaje Automotive News Europe, ZF pomoże w opracowaniu napędu, Autoliv przyjrzy się rozwiązaniom z dziedziny bezpieczeństwa (poduszki powietrzne czy pasy), ZKW weźmie na tapet systemy elektroniczne i kable, zaś Hydro i SSAB będą odpowiadać za bezemisyjne aluminium i stal. Ponadto Polestar współpracuje też z organizacją non-profit Sustainable Development Solutions Network.

Celem projektu jest opracowanie w pełni bezemisyjnego samochodu do 2030 roku. Czas pokaże, czy faktycznie ten ambitny plan uda się zrealizować.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie