Polestar chce mieć auto z zerowym śladem węglowym. Teraz szuka sposobu, jak je zrobić

Projekt Polestar 0 ma zaowocować samochodem, który faktycznie będzie bezemisyjny. Aby to zrobić, firma potrzebuje wsparcia partnerów z każdej branży. Pierwsi już są, a teraz każdy chętny podmiot będzie mógł zgłosić swój pomysł na pomoc.

Polestar 2Polestar 2
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

26 mln ton CO2e. Tyle według danych Polestara zanieczyszczeń emituje produkcja elektrycznego sedana o prostej nazwie 2. Do tego dochodzą zanieczyszczenia powodowane wytwarzaniem prądu. W zależności od miksu energetycznego całkowita emisja dla "dwójki" może wynieść od 27 do nawet 50 ton CO2e. Polestar celuje w zero.

Stąd ogłoszony w 2021 roku projekt Polestar 0. Na jego czele stanął Hans Pehrson, wcześniej odpowiedzialny za R&D w firmie, a kluczowym zadaniem na ten moment jest zlokalizowanie, gdzie występują emisje. Chcąc zrobić naprawdę neutralne węglowo auto, trzeba wyeliminować je wszystkie, nawet te powstające podczas transportu podzespołów czy wydobyciu minerałów.

Polestar zdaje sobie sprawę z wyzwania, jakie na siebie narzucił, i wprost prosi o wsparcie. Wystosował otwarte zaproszenie do każdego (a więc firmy, uczelni, organizacji, itp.), kto może wspomóc w osiągnięciu celu zera emisji. Obecnie poszukuje partnerów, którzy pomogą w temacie materiałów, funkcji samochodu czy łańcuchu dostaw. Co ważne, nie chodzi tu o równoważenie emisji, a faktyczne wyeliminowanie ich.

Pierwsze firmy już wsparły projekt. Jak podaje Automotive News Europe, ZF pomoże w opracowaniu napędu, Autoliv przyjrzy się rozwiązaniom z dziedziny bezpieczeństwa (poduszki powietrzne czy pasy), ZKW weźmie na tapet systemy elektroniczne i kable, zaś Hydro i SSAB będą odpowiadać za bezemisyjne aluminium i stal. Ponadto Polestar współpracuje też z organizacją non-profit Sustainable Development Solutions Network.

Celem projektu jest opracowanie w pełni bezemisyjnego samochodu do 2030 roku. Czas pokaże, czy faktycznie ten ambitny plan uda się zrealizować.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟