Prezes VW rozczarowany ładowarką Ionity. "Smutny stan rzeczy"

Jednym z wyzwań w podróżowaniu elektrykiem jest infrastruktura stacji szybkiego ładowania. Miał okazje przekonać się o tym prezes Volkswagena Herbert Diess, narzekający na niedziałające punkty sieci Ionity, której notabene jest "współwłaścicielem". W Polsce też mamy z nimi problem, choć jest nieco bardziej złożony.

Herbert Diess podróżując vw ID.3 doświadczył na własnej skórze doświadczył problemu związanego z podróżowaniem elektrykiemHerbert Diess podróżując vw ID.3 doświadczył na własnej skórze doświadczył problemu związanego z podróżowaniem elektrykiem
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Volkswagen
Filip Buliński

Przeciwnicy aut elektrycznych, obok niewystarczającego zasięgu, jako wadę elektromobilności wskazują też kiepsko rozwiniętą sieć stacji ładowania. O ile jednak coraz więcej aut oferuje naprawdę przyzwoity zasięg, tak w wielu regionach problem uzupełnienia energii jest wciąż aktualny.

Przypomniał o tym ostatnio Herbert Diess, prezes Volkswagena, gdy wybrał się vw ID.3 na podróż po Europie. Jak relacjonował w mediach społecznościowych, jadąc przez przełęcz Brennera na pograniczu Włoch i Austrii nie mógł znaleźć przyłącza. Musiał się więc udać do Trydentu. Niestety i tam czekała na niego niemiła niespodzianka.

"Nie ma łazienki, automatu z kawą, za to jest niedziałający/zepsuty punkt ładowania, smutny stan rzeczy. To nie było doświadczenie ładowania premium, IONITY!" – grzmiał na swoim profilu Diess. Warto przy tym wszystkim wspomnieć, że Volkswagen jest jednym ze współwłaścicieli sieci ładowarek Ionity, wraz z Daimlerem, BMW i Fordem.

To nie pierwszy raz, kiedy osoby z zarządu koncernu narzekają na firmę. W styczniu tego roku szef Audi Markus Duesmann rozważał założenie własnej sieci szybkich ładowarek. Z kolei w zeszłym roku, szefowa marketingu VW Silke Bagschick zwróciła uwagę na wysokie ceny ładowania na stacjach Ionity.

Problem jest bardziej złożony, niż się wydaje

Trzeba jednak przyznać, że oferta szybkich ładowarek, które miały być konkurencją dla Superchargerów Tesli, prężnie rozwija się w Europie. Samo Ionity może pochwalić się ponad 400 stacjami na Starym Kontynencie. W Polsce jest ich 7, tyle że… żadna z nich jeszcze nie działa.

Dlaczego? Wina nie leży wbrew pozorom po stronie producenta. Problemem jest skomplikowany proces stawiania tego typu urządzeń w naszym kraju. Polskie przepisy wymagają przedłożenia dokumentacji, która w innych krajach często obligatoryjna nie jest. Samo postawienie takiej stacji nie rozwiązuje problemu. Zostaje m.in. kwestia przyłącza prądowego oraz odbioru przez Urząd Dozoru Technicznego.

Jakiś czas temu problemowi szerzej przyglądał się Michał Zieliński. Okazuje się, że uruchomienie stacji ładowania może trwać nawet… 3 lata. Z biurokratycznym problemem w Polsce zmaga się zresztą nie tylko Ionity. Z niecierpliwością czekamy więc na zapowiadane nowelizacje, które mogą ułatwić sprawę, a także kolejne stacje ze stale rosnącej sieci.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀