Tesla i Citroën dużo zyskały. Po lutym 2021 zamieszanie na polskim rynku elektryków

Po rozczarowującym styczniu przyszedł znacznie lepszy luty. Wyniki rejestracji elektryków w drugim miesiącu 2021 są znacznie wyższe od analogicznego okresu w roku ubiegłym. Przyglądając się bliżej danym, widać jednak kilka zaskoczeń.

W polskim salonie Tesli nie można narzekać na brak ruchuW polskim salonie Tesli nie można narzekać na brak ruchu
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Jak podaje IBRM Samar, w lutym 2021 w Polsce zarejestrowano 236 aut elektrycznych, co oznacza wynik o 38 proc. lepszy od tego uzyskanego w drugim miesiącu poprzedniego roku. Wzrost jest na tyle duży, że prawie udało się "nadsypać" straty ze stycznia. W całym 2021 na polskich drogach pojawiło się bowiem 384 elektryków, czyli zaledwie o 2 mniej niż w analogicznym okresie w 2020.

Instytut nie podaje danych szczegółowych za luty, ale udostępnił zestawienie Top 10 modeli z całego roku. Numerem 1 ciągle jest Renault Zoe, ale po piętach depcze jej Tesla Model 3. Na trzecie miejsce wskoczyła absolutna nowość – Citroën ë-C4. Dalej pojawiają się znajome modele, czyli Mercedes EQC oraz Peugeot e-208.

Top 10 elektryków w 2021:

  • Renault Zoe – 46 rejestracji
  • Tesla Model 3 – 42 rejestracje
  • Citroën ë-C4 – 35 rejestracje
  • Mercedes-Benz EQC – 27 rejestracji
  • Peugeot e-208 – 24 rejestracje
  • Volkswagen ID.3 – 22 rejestracje
  • Audi e-tron – 21 rejestracji
  • BMW i3 – 19 rejestracji
  • Kia e-Soul – 19 rejestracji
  • Hyundai Kona – 18 rejestracji

Ciekawie wygląda sytuacja z podziałem na producentów. Tutaj liderów mamy dwóch: Renault i Tesla zanotowały po 46 rejestracji. Imponuje wynik amerykańskiej firmy, bo najtańsze auto w jej ofercie kosztuje blisko 200 tys. zł. Trzecie miejsce przypadło Peugeotowi (42 rejestracje), czwarte Citroënowi (łącznie 36 rejestracji), a piąte – Kii z wynikiem 30 rejestracji.

Top 10 producentów elektryków w 2021:

  • Tesla – 46 rejestracji
  • Renault – 46 rejestracji
  • Peugeot – 42 rejestracje
  • Citroën – 36 rejestracje
  • Kia – 30 rejestracje
  • Mercedes – 27 rejestracji
  • Volkswagen – 23 rejestracje
  • Audi – 22 rejestracje
  • BMW – 21 rejestracji
  • Hyundai – 18 rejestracji

Trudno przewidywać, co przyniosą kolejne miesiące. Rynek aut elektrycznych w ostatnim czasie obfituje w premiery, a importerzy wprowadzają do Polski coraz to kolejne modele (na swój debiut na drogach czekają np. Ford Mustang Mach-E, Škoda Enyaq czy Volkswagen ID.4). Wiele też zależy od strony rządowej i potencjalnego wsparcia oferowanego przy zakupie samochodu na prąd.

Wybrane dla Ciebie
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?